خبر ویژهکرمانشاه

زون ناپایدار در عمق ۲۹ متری بر سر راه تونل قطار شهری کرمانشاه

به گزارش پایگاه خبری ماد ، مهدی غلامرضایی اظهار داشت: از روز گذشته در تونل قطعه دوم قطار شهری کرمانشاه در عمق ۲۹ متری زمین با زون ناپایداری رو به رو شدیم.

وی افزود: از دقایق اولیه مواجه با این زون ناپایدار رصد لحظه به لحظه توسط مشاوران طرح در حال انجام است و نشست سنجی از سطح زمین هر ۲ ساعت یک بار در حال گزارش گیری است.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: از بعد از ظهر روز گذشته(پنجشنبه) به مرحله هشدار رسیدیم، و مسئولین استانی در جریان این اتفاق قرار گرفتند.

 

وی ادامه داد: استاندار، فرماندار و شهردار با حضور در تونل و بررسی جوانب و تشکیل ستاد بحران در محل کارگاه پروژه، در راستای حفظ ایمنی شهر و شهروندان تردد در خیابان مدرس حدفاصل بین میدان آزادی تا سه راه نواب محدود شد.

 

غلامرضایی خاطرنشان کرد: این تصمیم در برای بالابردن سرعت بررسی و جلوگیری از حوادث احتمالی اتخاذ شده است.

 

وی با اشاره به اینکه جای نگرانی با توجه به تصمیمات اتخاذ شده نیست، گفت: مشاوران پروژه در سطح ملی در حال بررسی و ریشه‌یابی موضوع هستند و به زودی بهترین، سریع‌ترین و ایمن‌ترین راهکار برای حفظ ایمنی شهر و شهروندان اجرایی خواهد شد.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه در تونل سازی همواره مشکلاتی از قبیل ریزش و نشست بر سر راه است، اضافه کرد: در طول ۲سال گذشته نیز مشکلاتی مشابه ناپایداری این زون بوجود آمده اما با توجه به اینکه محدوده فعلی در بافت اصلی و قدیمی شهر است حساسیت‌هایی به وجود آورده است.

 

وی گفت: در اتفاق پیش آمده هیچگونه خسارت جانی و مالی رخ نداده و کنترل نشست سطح زمین نیز هر ۲ساعت یکبار انجام می‌شود که تا الان نیز تغییری مشاهده نشده است.

 

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرمانشاه با بیان اینکه در تلاش هستیم به زودی وضعیت کارگاه را به حالت پایدار برسانیم، گفت: احتمالا یک یا ۲ روز عبور از این حالت زمان خواهد برد و شرایط به حالت عادی باز خواهد گشت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا