اقتصادیتهران

استفاده از ظرفیت سرمایه‌های خصوصی در طرح‌های نیمه تمام  

به گزارش ماد ، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست امروزش با استاندار تهران که درباره شبکه مسائل استان تهران برگزار شد، بر استفاده از ظرفیت سرمایه‌های خصوصی در طرح‌های نیمه تمام و طرح‌های ضروری بخش حمل و نقل تأکید کرد.

 

آقای قالیباف گفت: به عنوان نمونه در جلسه عنوان شد متروی ورامین بیش از ۱۷ سال است که درحال اجراست، سؤالم این است که آیا هیچ سرمایه گذاری حاضر نیست این پروژه را در مدت کوتاهی به اتمام برساند و برای مدت معینی از منافع اقتصادی این پروژه استفاده کند؟

 

او افزود: برای حل مشکلات کشور، دولت و مجلس و مدیران استانی باید سیاست‌ها را با هم هماهنگ کنند. برای نمونه همه قوا و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به این جمع بندی برسیم که مهاجرت را نه فقط در تهران، بلکه در شهر‌ها و ورودی‌های استان تهران هم معکوس کنیم.

 

آقای قالیباف گفت: مثلا برای تکمیل تصفیه خانه جنوبی تهران که گفته می‌شود یک هزار میلیارد تومان برای راه اندازی نیاز دارد تا بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب تحویل کشاورزان دهد، چرا از بخش خصوصی سرمایه‌گذاران همین منطقه استفاده نمی‌شود تا هم این پروژه به نتیجه برسد و هم کشاورزان از آن نفع ببرند؟

 

رئیس مجلس گفت: معتقدم در طرح‌های اقتصادی این استان، میزان بازدهی داخلی(IRR) به اندازه‌ای است که سرمایه گذار خصوصی آماده سرمایه گذاری و مشارکت است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

 

از اتباع خارجی تا پروژه‌های ناتمام ۳۰ ساله؛ مسائل مهم استان تهران

 

در این نشست همچنین محسن منصوری، استاندار تهران از آخرین وضعیت شبکه مسائل و معضلات استان تهران گزارش داد و گفت: متأسفانه بوروکراسی حاکم بر کشور، اجازه حل مشکلات و مسائل را در زمان کوتاه نمی‌دهد.

 

او گفت: سازماندهی مسائل مربوط به اتباع در استان تهران، بحران آب و متناسب نبودن میزان تولید برق با مصرف، وجود پروژه‌های عمرانی ناتمام که برخی حتی ۳۰ سال قبل کلنگ زنی شده، مشکلات عرصه حمل و نقل عمومی و صنایع این استان از جمله مسائل مهم استان تهران هستند.

 

آقای منصوری اضافه کرد: با تدابیر انجام شده، اجازه داده نشد که استان تهران تابستان امسال خاموشی داشته باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا