اقتصادیکرمانشاه

بانک‌ها باید سهم خود را در اشتغال جوانان استان کرمانشاه ادا کنند/ پرداخت تسهیلات باید یک وحدت رویه داشته باشد تا مردم سردرگم نشوند

به گزارش ماد، استاندار کرمانشاه در نشست شورای بانک‌های استان که با حضور معاونین عمرانی و اقتصادی استاندار و مدیران بانک‌های استان برگزار شد، عنوان کرد: اولین نشست قرارگاه کشوری اشتغال کرمانشاه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و نماینده ۱۱ وزیر کابینه برگزار شد و در آن ۲۷۴ هزار میلیارد تومان طرح پیشنهادی برای اشتغال زایی در استان ارائه شد.

وی در ادامه سخنانش به رهاشدگی و نابسامانی حوزه گردشگری طی سال های گذشته انتقاد کرد و گفت: باید با یک برنامه‌ریزی و ساماندهی مناسب، فرصتی را پدید آورد تا صنایع دستی و آثار تاریخی برجسته مانند بیستون، تاق بستان و منطقه جهانی اورامان در توسعه و اشتغال کرمانشاه نقش آفرین شوند.

امیری مقدم یادآور شد: با پیشنهاد استان در جریان سفر استانی ۱۲۰۰ ميليارد تومان تسهیلات برای توسعه گردشگری کرمانشاه مصوب شده است که تحولی در این صنعت ایجاد خواهد کرد.

وی خواهان شتاب بیشتر در پرداخت تسهیلات تکلیفی و اشتغال زا توسط بانک‌ها شد و گفت: میانگین عملکرد بانک‌های استان در پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف باید بالاتر از میانگین کشوری باشد.

استاندار کرمانشاه در ادامه خواستار نگاه ویژه بانک‌ها به پرداخت تسهیلات حوزه صنعت و کشاورزی شد و گفت: متاسفانه عملکرد اغلب بانک‌ها در پرداخت تسهیلات این دو حوزه مهم، چندان مناسب نیست و باید این کاستی‌ها جبران شود تا شاهد یک تحول در حوزه تولید و اشتغال باشیم.

وی عنوان کرد: در سفر رئیس جمهور درخواست های بسیاری از طرف مردم برای دریافت تسهیلات ارائه شد و با پیگیری‌های صورت گرفته، ۶۰ درصد این منابع توسط نهاد ریاست جمهوری تامین اعتبار شده است.

امیری‌مقدم ادامه داد: هدف دولت از تامین سریع این اعتبارات، کمک به حل بخشی از مشکلات مردم است و بانک ها هم موظف هستند هر چه سریع تر این تسهيلات به مردم پرداخت شود.

 

وی با تاکید بر لزوم پاسخگو بودن بانک‌های خصوصی عنوان کرد: این بانک‌ها باید در قالب شورای بانک ها پاسخگوی عملکرد خود در قبال مطالبات استان باشند.

استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر اینکه بانک ها در برابر بیکاری جوانان کرمانشاهی مسئول هستند، عنوان کرد: منابع بانک‌ها باید در همین استان و برای اشغال جوانان کرمانشاهی صرف شود نه اینکه صرف برج سازی در تهران و دیگر جاها شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا