کرمانشاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
ارتقای بی‌نظیر توسعه خدمات سلامت در استان کرمانشاه  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سال ۱۴۰۲ یک سال بی‌نظیر در توسعه خدمات سلامت در استان کرمانشاه خواهد بود و اتفاقات خیلی خوبی در این حوزه شاهد خواهیم بود.

قباد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ماد اظهار کرد: سال ۱۴۰۲ یک سال بی‌نظیر در توسعه خدمات سلامت در استان کرمانشاه خواهد بود و اتفاقات خیلی خوبی در این حوزه شاهد هستیم. از جمله افتتاح اورژانس بیمارستان امام خمینی ره، رفع مشکلات فضای فیزیکی و تجهیزاتی اورژانس بیمارستان اسلام آباد غرب، افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی ثلاث باباجانی که آرزوی مردم آن دیار بود، و بیمارستان ۳۲ تخت خوابی روانسر که مطالبه اول و اصلی مردم روانسر در ده سال اخیر بود افتتاح خواهد شد.

 

وی گفت: یکی از بیمارستان‌های بزرگ و مجهز بیماران سرطانی و شیمی درمانی در کرمانشاه در حال افتتاح است که کار ساختمانی آن به پایان رسیده و در حال نصب بالغ بر پانصد میلیارد تومان تجهیزات ویژه در آن می‌باشیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در این بیمارستان ۴ دستگاه رادیوتراپی نصب می‌شود و اتاقی که دستگاه رادیوتراپی در آن قرار می‌گیرد بسیار مستحکم و ایمن است. قطر دیوارهای آن دو و نیم متر و قطر بتن سقف آن یک متر و هشتاد سانتیمتر بوده و یکی از مراکز ویژه و فوق تخصصی رادیوتراپی و درمان سرطان در کشور است.

 

محمدی افزود: درحال حاضر یک دستگاه رادیوتراپی بخش دولتی در استان موجود است و بزودی به ۴ دستگاه افزایش خواهد یافت و بیمارانی که تاکنون باید سه ماه در نوبت قرار می‌گرفتند پس از افتتاح این بیمارستان بدون نوبت رادیوتراپی می‌شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بزرگترین آی سی یو استان و غرب کشور در حال تجهیز است که نهایتاً تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و اکنون ضریب بستری در بیمارستان طالقانی کرمانشاه ۱۱۰ درصد است یا به عبارتی در برخی مواقع بیمار در راهرو بخش بستری می‌شود، بزودی هفتاد تخت به ظرفیت بیمارستان طالقانی اضافه می‌شود.

 

وی ادامه داد: اورژانس ۷۴ تخت خوابی بیمارستان طالقانی تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد و خبر خوش دیگر این است که بیماران اوتیسم که برای کارهای دندانپزشکی قبلاً مجبور بودند به تهران و کرج مراجعه کنند دیگر نیازی به مراجعه به استان دیگر نیست و با تجهیز بخش دندانپزشکی بیماران کودک اوتیسم در بیمارستان کرمانشاهی این نیاز درمانی مرتفع گردیده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از مشکلات غرب کشور نداشتن مرکز پیوند مغز استخوان اطفال بود و بیماران استان‌های غرب کشور برای انجام پیوند مغز استخوان اطفال مجبور به عزیمت به تهران بودند که این مرکز در استان کرمانشاه راه اندازی شد و اولین پیوند مغز استخوان اطفال هفته گذشته در استان اجرا گردید.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز جلسه راه اندازی پیوند قلب برگزار شد که خوشبختانه تمامی امکانات و تجهیزات در استان فراهم شده است و با رفع برخی مسائل جزئی نهایتاً در سه ماه آینده اولین پیوند قلب در کرمانشاه انجام می‌شود. همچنین در مرکز باروری و ناباروری توسعه بخش انجام شده است و همچنین دستگاهی که می‌تواند برای تعیین جنسیت کودک به والدین کمک کند در حال نصب می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: کارخانه باختر بیوشیمی که ازسال ۱۳۹۶ تعطیل بوده است که جلسات مستمر با هیئت مدیره کارخانه و رفع مشکلات و موانع موجود اکنون با تولید دو دارو فعال شده است. پیگیر هستیم با تأمین سرمایه در گردش به صورت رسمی و با افزایش تولید دارو به چرخه تولید دارو کشور بازگردد.

 

وی تصریح کرد: ساختمان مرکز پت اسکن استان تکمیل گردیده است و دستگاه پت اسکن بسیار پیشرفته با اعتبار صد میلیارد تومان خریداری و در حال نصب می‌باشد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت، مراجعه به برخی پزشکان بسیار زیاد است تا حدی که بعضاً تا پاسی از شب در حال معاینه بیماران می‌باشند و تنها راهکار طرح ارجاع و طرح پزشک خانواده می‌باشد و این طرح از سال ۱۳۸۴ آرزوی دولت‌های مختلف بوده است و اکنون با شجاعت دولت سیزدهم این طرح قرار است در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر اجرا شود. استان کرمانشاه این طرح را از اول اردیبهشت ماه و در شهرستان کنگاور آغاز کرده است و در حال جذب پزشک، پرستار و پرسنل مورد نیاز می‌باشیم، تا پایان سال تمام استان تحت پوشش پزشک خانواده قرار می‌گیرد.

 

محمدی افزود: هر سه هزار نفر جمعیت یک نفر پزشک به عنوان پزشک خانواده خواهند داشت که تمامی پارامترهای سلامت خانواده توسط این پزشک چک و بررسی می‌شود. هر هزار و پانصد نفر یک مراقب سلامت و یک ماما دارند و طرح پزشک خانواده، نظام ارجاع به دنبال دارد و نظام ارجاع باعث ساماندهی مراجعان به پزشکان می‌شود.

 

وی ادامه داد: طرح روستای سالم که ابتکار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بوده است با تلاش همکاران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه پیدا کرده است و امسال نیز حداقل ۴ روستای سالم دیگر را راه اندازی خواهیم کرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: پارکینگ شهرداری کرمانشاه به عنوان یک قطب پزشکی در غرب کشور شناخته شده می‌باشد و به دلیل واقع شدن در بافت مرکزی و بازار شهر دچار ترافیک شدید و ازدحام جمعیت است و این دو موضوع مشکل اساسی این قطب پزشکی است. باید این محل را تبدیل به یک برند ملی کنیم و مشکلات ترافیک را برطرف نمائیم. البته طبق قانون تسهیل و رفع موانع کسب و کار نمی‌توانیم محدودیت برای افتتاح مطب ایجاد کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: با توجه به فرسوده بودن تجهیزات بیمارستان چشم اقدام به برآورد هزینه نوسازی تجهیزات این بیمارستان به مبلغ ۹ میلیارد تومان نمودیم و درخواست آن را به استانداری و وزارت بهداشت منعکس نمودیم. امیدواریم با تأمین اعتبار بزودی تجهیزات این بیمارستان را نوسازی کنیم.

 

محمدی گفت: تیم‌های پزشکی، اورژانس و بیمارستان‌ها برای برگزاری مراسم یادبود عملیات بازی دراز پای کار هستند. برنامه ریزی لازم به عمل آمده و تمامی تیم‌ها در حال آماده باش هستند و مرخصی عوامل تا پایان مراسم لغو شده است.

 

وی افزود: متأسفانه در پایان سال گذشته همزمان سه دستگاه ام آر ای بیمارستان‌های فارابی، امام رضا (ع) و طالقانی کرمانشاه معیوب شدند و قادر به ارائه خدمت نبودند. با تلاشی که صورت گرفت دستگاه ام آر ای بیمارستان فارابی به کلی تعمیر و اکنون در حال خدمت است. قطعه تعویضی و مورد نیاز دستگاه ام آری ای بیمارستان طالقانی چند روز پیش وارد گمرگ شده است، بزودی وارد چرخه خدمت رسانی می‌شود و با رسیدن قطعه مورد نیاز دستگاه ام آر آی بیمارستان امام رضا (ع) در آینده نزدیک این دستگاه نیز به چرخه خدمت باز خواهد گشت.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از شهریور سال گذشته کمک‌های مالی به بیماران صعب العلاج با کمک بیمه سلامت بصورت چشمگیری افزایش یافته است و اعتبارات بسیار خوبی اختصاص یافته است که می‌توان گفت تقریباً هزینه‌های بیماران رایگان شده است.

 

وی ادامه داد: سال ۱۴۰۲ به موجب قانون همه پزشکان و مراکز و مؤسسات پزشکی موظف شدند با بیمه‌های پایه قرارداد منعقد کنند و هم اکنون به موجب آمار بیش از ۹۵ درصد نسخ پزشکان الکترونیکی شده است، همچنین همه داروهای درمانی خارجی به اندازه قیمت داروهای ایرانی دارای پوشش بیمه هستند و مکمل‌های خارجی فاقد پوشش بیمه‌ای می‌باشند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این دانشگاه به هیچ عنوان مخالف راه اندازی داروخانه جمعیت هلال احمر در کرمانشاه نیست و تاکنون چندین بار در این رابطه با وزارت بهداشت مکاتبه نمودیم تا داروخانه هلال احمر راه اندازی شود ولی طبق اطلاع پس از ابلاغ سیاست‌های کلی خصوصی سازی دیگر دولت بر این سیاست نیست که به نهادهای عمومی، دولتی و شبه دولتی مجوز داروخانه اعطا کند و هم اکنون حتی مجوز داروخانه سوم دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز صادر نشده است و این سیاست از طرف وزارت خانه است.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا