خبر یکسلامت

تکمیل سامانه رصد شیرخشک از کارخانه تا داروخانه؛

ثبت موجودی شیر خشک ها و دریافت کننده ها مانع از قاچاق آن می شود

رئیس سازمان غذا و دارو، از تکمیل سامانه رصد شیرخشک از کارخانه تا داروخانه خبر داد.
به گزارش ماد، سیدحیدر محمدی گفت: با تکمیل سامانه رصد برخط شیرخشک از تولید تا رسیدن به مصرف کننده می‌توان از هدر رفت منابع جلوگیری کرد.
وی افزود: ثبت اطلاعات
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با تکمیل سامانه رصد شیرخشک از کارخانه تا داروخانه، از قاچاق معکوس و نشت آن به بازار سیاه جلوگیری می‌شود.
محمدی افزود: از ابتدای تیر ماه، داروخانه‌ها ملزم خواهند شد مشخصات دریافت کننده شیرخشک را ثبت کنند تا چرخه توزیع از کارخانه تا داروخانه تکمیل شود.
در همین حال، پدرام پاک آئین سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به این موضوع که پنج شرکت داخلی تأمین کننده شیر خشک عادی در کشور هستند که ارز ترجیحی دریافت می‌کنند، یادآور شد: تولیدکنندگان ارز دریافتی را برای تأمین مواد اولیه به یورو و بر حسب تعداد قوطی تولیدی دریافت می‌کنند.
دستیار وزیر بهداشت با بیان اینکه میزان تولید شیر خشک در سال ۱۴۰۲ حدود ۷۰ میلیون قوطی خواهد بود، افزود: تدابیر لازم برای تأمین ارز مورد نیاز این میزان شیر خشک اندیشیده شده و در حال حاضر همه شرکت‌ها با حداکثر ظرفیت به تولید مشغولند؛ بنابراین مشکلی از لحاظ کمبود شیر خشک عادی در کشور وجود ندارد.
پاک آئین گفت: مواد اولیه شیر خشک موجود در بازار با ارز ۴۲۰۰ تومانی تهیه شده و با توجه اختلاف قیمت آن در بازار ایران با بازار جهانی، نظارت‌های سازمان غذا و دارو بر زنجیره تأمین هوشمندسازی و تشدید شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا