خبر یک

تماس تصویری با همراه اول امکان‌پذیر شد

تماس تصویری بر بستر شبکه نسل چهارم (ViLTE)، خدمتی نوین است که برای اولین بار توسط همراه اول در کشور ارائه می‌شود و مشترکین قادر خواهند بود بدون استفاده از هیچ اپلیکیشن یا برنامه واسطی با یکدیگر تماس تصویری برقرار کنند.

مشترکین همراه اول می‌توانند از این پس مکالمه‌ای با بهترین کیفیت صدا را همزمان با حفظ اتصال به اینترنت پرسرعت تجربه کنند. فناوری انتقال صدا بر بستر نسل چهارم تلفن همراه (Voice over LTE) یا همان (VoLTE) یک فناوری نوین است که کیفیت صدا در آن بسیار بالا و با کیفیت HD است.

این فناوری، امکان استفاده همزمان از مکالمه و اینترنت را فراهم می‌کند و زمان برقراری تماس (Call Setup) در آن بسیار پایین است. همچنین میزان مصرف باتری در حین مکالمه را در بیشتر گوشی‌های تلفن همراه کاهش می‌دهد و باتری تلفن همراه شما هنگام استفاده از این فناوری دیرتر تخلیه می‌شود.

تمام مشترکینی که دارای تلفن همراه هوشمند با قابلیت VoLTE باشند می‌توانند با فعال‌سازی این سرویس هنگام قرار گرفتن در پوشش شبکه LTE همراه اول و برقراری تماس صوتی به صورت معمول، یک تماس با کیفیت را تجربه کنند.

سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم (ViLTE)

تماس تصویری بر بستر شبکه نسل چهارم (ViLTE)، خدمتی نوین است که برای اولین بار توسط همراه اول در کشور ارائه می‌شود. با استفاده از این سرویس، مشترکین همراه اول قادر خواهند بود بدون استفاده از هیچ اپلیکیشن یا برنامه واسطی با یکدیگر تماس تصویری برقرار کنند. برای استفاده از سرویس مکالمه تصویری همراه اول باید هر دو طرف تماس تحت پوشش شبکه LTE باشند، سیمکارت هر دو مشترک USIM باشد و این سرویس برای هر دو طرف تماس فعال شده باشد همچنین تلفن همراه هر دو طرف تماس از این سرویس (ViLTE) پشتیبانی کند و تنظیمات مربوط به سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم شبکه (ViLTE) در تلفن همراه هر دو طرف تماس اعمال شده باشد.

تمام مشترکینی که دارای تلفن همراه هوشمند با قابلیت ViLTE باشند می‌توانند این سرویس را از طریق کد دستوری “ستاره ۱۰ ستاره ۲۴۳۱ مربع” یا اپلیکیشن “همراه من” فعال نمایند و هنگام قرارگرفتن در پوشش شبکه LTE همراه اول و پس از برقراری تماس صوتی به صورت معمول، بر روی ایکن دوربین (گزینه تماس تصویری) کلیک کرده و یک تماس تصویری با کیفیت را تجربه کنند.

تعرفه تماس تصویری همراه اول همانند یک مکالمه صوتی معمولی خواهد بود و تماس تصویری برای دریافت‌کننده تماس، هزینه‌ای ندارد.

برای استفاده از این سرویس نیاز به پرداخت جداگانه به غیر از هزینه تماس نیست و برای استفاده از این سرویس نیازی به نصب نرم‌افزار توسط برقرارکننده و دریافت‌کننده تماس وجود ندارد.

این سرویس برای مشترکین دائمی و اعتباری قابل استفاده است اما امکان برقراری تماس تصویری با اپراتور دیگر ممکن نیست و تنها تماس تصویری درون شبکه همراه اول امکانپذیر است.

در حال حاضر تنها برخی از گوشی‌های نسل جدید شیائومی و هواوی قابلیت پشتیبانی از سرویس تماس تصویری بر بستر نسل چهارم را دارند. لیست سایر تلفن‌های همراه پشتیبانی‌کننده به زودی به‌روزرسانی خواهد شد.

تعرفه تماس صوتی همانند مکالمه عادی و تعرفه تماس تصویری به ازای هر دقیقه ۱۵۰ تومان است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا