آخرین خبرکرمانشاه

تسهیل در خروج کالاهای صادراتی در راس برنامه‌های گمرک کرمانشاه قرار دارد

تسهیل در خروج کالاهای صادراتی در راس برنامه‌های گمرک کرمانشاه قرار دارد
کرمانشاه- ایرنا- سرپرست حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه گفت: تسهیل در فرآیند واردات مواد اولیه و تجهیزات خطوط تولید کارخانه‌ها و روانسازی و سهولت در خروج کالاهای صادراتی واحدهای تولیدی در راس برنامه‌های کاری مجموعه گمرکات استان قرار دارد.
، «علی‌اصغر عباس‌زاده» روز دوشنبه در جریان بازدید از گروه صنعتی، بازرگانی شکری که با هدف ارایه تسهیلات بهتر و روانسازی صادرات محصولات واحدهای تولیدی استان کرمانشاه صورت گرفت، از چهار مجموعه این مجتمع بازدید و از نزدیک در جریان روند تولیدات آن قرار گرفت.
وی ابتدا از شرکت جهان صنعت کرمانشاه، از شرکت‌های دانش بنیان این مجتمع که مسوولیت انجام تمامی مراحل طراحی، تولید، نصب و راه‌اندازی ماشین آلات نورد گرم، ماشین آلات تولید تیرآهن، میلگرد، نبشی و انواع ماشین آلات صنایع فلزی را بر عهده داشت، بازدید کرد.
سرپرست حوزه نظارت گمرکات کرمانشاه در ادامه از شرکت جهان فولاد غرب، تولید کننده انواع تیرآهن با ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار تن در سال و صدور محصول خود به کشورهای همسایه از جمله عراق، بازدید داشت.
وی به همراه معاون توسعه مدیریت و منابع و کارشناسان گمرک، سپس از نزدیک در جریان روند فعالیت شرکت سیما فولاد جهان، مجهز به خط تولید نورد گرم و تولیدکننده انواع میلگرد با ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال قرار گرفت.
عباس زاده و مجموعه همراه در بخش پایانی بازدید خود در جریان عملیات اجرایی شرکت ذوب آهن بیستون با تولیدات آهن اسفنجی، شمش فولادی قرار گرفت.
به گزارش ماد، استان کرمانشاه در مجموع ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرز ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرسی فعال است و سالانه بیش از سه میلیارد دلار کالا از این مرزها به خارج از کشور صادر می‌شود.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها، ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
مرز رسمی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.
هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری قصرشیرین دارای بزرگترین پایانه زمینی بین المللی خاورمیانه است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا