آخرین خبرپزشکی

«دارو» در انتظار تسهیلات ۳۰هزار میلیاردی

رئیس سازمان غذا و دارو ضمن اشاره به شرایط فعلی تامین دارو در کشور، درباره ابلاغیه بانک مرکزی جهت پرداخت تسهیلات بانکی به صنعت دارو، گفت: حدود دو هفته از ابلاغ بانک مرکزی می‌گذرد و در صورت همکاری بانک‌های عامل، پرداخت‌ها باید از اواخر خردادماه آغاز شود.

دکتر سید حیدر محمدی درخصوص آخرین وضعیت ابلاغیه بانک‌ مرکزی جهت پرداخت تسهیلات بانکی به صنعت دارو، گفت: تقریبا دو هفته از ابلاغ بانک مرکزی می‌گذرد و ان‌شاءالله اگر بانک‌های عامل کار را شروع کنند، پرداخت‌ها باید از اواخر خردادماه آغاز شود.

وی افزود: مقرر شده است که بانک مرکزی یک کارگروه برای پایش و نظارت بر اجرای این ابلاغیه انتخاب کند تا بحث اجرایی پیش برود.

او تاکید کرد: تسهیلاتی که مقرر شده است بانک مرکزی از طریق بانک‌های عامل به صنعت دارو بدهد ۳۰ هزار میلیارد تومان مازاد بر تسهیلات اعطایی در سال گذشته است.

وی افزود: طبق قرار قبلی بانک‌های عامل می‌بایست مبلغ را به شکل یکجا پرداخت کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه شرایط تامین دارو در کشور بد نیست، اظهار کرد: البته ممکن است اگر تسهیلات به موقع پرداخت نشود و سرعت لازم برای انتقال ارز وجود نداشته باشد، مشکلاتی ایجاد شود.

۲ برابر شدن تولید و مصرف سرم در کشور
وی درخصوص تامین سرم مصرفی کشور نیز تصریح کرد: تولید و مصرف سرم در کشور نسبت به سال ۱۴۰۰ دو برابر شده است. بخشی از نیاز توسط واردات و بخشی توسط تولید داخل تامین می‌شود. خوشبختانه چند ماهی است که به یک ثبات نسبی رسیده‌ایم و امیدواریم همکاران پزشک هم در تجویز سرم استانداردها و گایدلاین‌ها را رعایت کنند.

ادامه پخش شیرخشک‌های رژیمی از طریق سامانه تی‌تک
رییس سازمان غذا و دارو همچنین در پاسخ به سوال ایسنا درباره تامین شیرخشک‌های رژیمی و متابولیک از طریق سامانه تی‌تک، تصریح کرد: از اوایل خرداد ماه بخشی از زنجیره توسط شرکت‌های پخش آغاز شده است و ان‌شاءالله ادامه زنجیره درحوزه داروخانه‌ها از تیرماه اجرایی می‌شود. فعلا مشکلی در این زمینه وجود نداشته است و چالش عرضه غیرقانونی این محصولات بسیار کاهش می‌یابد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا