آخرین خبراخبار استان هاکرمانشاهکرمانشاه

تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد برای تامین زیرساخت‌های اربعین در مرزها

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه و تقویت زیرساخت‌های اربعین در مرزها تخصیص یافته است.
به گزارش ازماد، داریوش امانی در حاشیه بازدید از مرز خسروی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مرز خسروی به عنوان یکی از مرزهای فعال در اربعین امسال در نظر گرفته شده است اظهار داشت: سال گذشته با وجود کمبود وقت اقداماتی در مرز خسروی انجام شد اما برای اقدامات اساسی در امسال برنامه‌ریزی شده که خدمات بهتری به زائران ارائه و تردد از این مرز تسهیل شود.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی توسط راهداری استان در پایانه خسروی در حال انجام است عنوان کرد: اقدامات زیرساختی، افزایش چشمه‌های سرویس بهداشتی و گیت‌های گذرنامه، ایجاد سایه بان و مه‌پاش‌ها در مرز خسروی در حال انجام است.
امانی با اشاره به اینکه در زمینه زیرساخت‌ها به ویژه جاده‌های منتهی به مرز خسروی اقداماتی در حال انجام است گفت: تیم‌های مختلف راهداری در زمینه روکش آسفالت، رفع نقاط پرحادثه، نصب نیوجرسی و گاردریل و لکه‌گیری فعال هستند.
وی با بیان اینکه به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که دو تا سه هفته باقی مانده تا اربعین تمام اقدامات انجام شده باشد افزود: بیش از 2000 میلیارد تومان از اعتبارات سازمان راهداری برای اربعین اختصاص یافته که در استان‌های مرزی هزینه می‌شود.

امانی بیان کرد: حدود 400 میلیارد تومان از این اعتبارات مربوط به استان کرمانشاه است و اعتباری نیز برای زیرساخت‌ها در نظر گرفته شده که با احتساب آن استان کرمانشاه نسبت به سال گذشته سهم بیشتری را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور عنوان کرد: در مرز خسروی با توجه به اینکه قرار است زائران مسیری را پیاده‌روی کرده تا به نقطه صفر مرزی برسند مقرر شده از نقطه‌ای که زائران پیاده می‌شوند پیاده‌روی آن‌ها در تونل سرد و زیر سایه‌بان انجام شود و اعتبار آن در تهران پیش‎‌بینی و به استان ابلاغ می‌‌شود که سریعتر اجرا شود.

وی گفت: کمتر استانی می‌تواند تا سقف اعتبار را جذب کند اما کرمانشاه سال گذشته جزو استان‌هایی بود که بیش از میزان تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه، اعتبار جذب کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا