آخرین خبرخبر ویژهخبر یکدولتسیاست کلانسیاسی

شریعتی: عضویت ایران در سازمان شانگهای منجر به دلارزدایی از اقتصاد کشور می‌شود

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: حضور ایران در سازمان قدرتمند اقتصادی شانگهای یقینا باعث بالا رفتن قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

به گزارش ماد غلامرضا شریعتی درباره مزایای عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای، بیان کرد: حضور دائمی ایران در سازمان شانگهای سبب می شود تا ایران با کشورهای بزرگ اقتصادی در دنیا ارتباط برقرار کند و در جهت مراودات مالی و اقتصادی و تجاری دست ایران بسیار نسبت به گذشته بازتر خواهد شد.

وی در ادامه اظهار کرد: سازمان شانگهای نصف جمعیت دنیا را در بر می گیرد و شامل کشورهایی با جغرافیای وسیع می شود. روسیه و چین و سایر کشورهایی که در این پیمان حضور دارند، از لحاظ اقتصادی به مرز کشورهای پیشرفته دنیا رسیده اند. حضور در این پیمان قدرتمند اقتصادی یقینا باعث بالا رفتن قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر با عضویت ایران در سازمان شانگهای یک‌جانبه‌گرایی و انحصار اقتصادی که آمریکایی ها به دنبال آن هستند شکسته خواهد شد و سبب می شود که ایران در صحنه بین المللی مانور خوبی در حوزه اقتصاد داشته باشد.

شریعتی گفت: از سوی دیگر بناست تا کشورهای عضو این سازمان از پول های رایج خود برای مراودات اقتصادی استفاده کنند بنابراین شکستن انحصار دلار و دلار زدایی از اقتصاد کشور نیز از دیگر دستاوردهای عضویت دائمی ایران در سازمان شانگهای خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا