آخرین خبر

ورود فرمانداران به دسته بندی های سیاسی ممنوع است

رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات کشور فرمانداران را پیشانی دولت و نماد حاکمیت در شهرستان ها دانست و گفت: در ایام انتخابات بی گمان هیجانات سیاسی اوج خواهد گرفت و فرمانداران باید با پرهیز از ورود به دسته بندی های سیاسی و با درایت به مسائل ورود کنند و برای شهرستان آرامش سیاسی و اجتماعی را به ارمغان بیاورند.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد _ عبداله مرادی، در آغاز نشست دو روزه پنجمین دوره آموزش منطقه ای ستاد انتخابات کشور که با حضور استاندار کرمانشاه و مسئولین ستاد انتخابات کشور و فرمانداران استان های ایلام، کردستان، لرستان، همدان در کرمانشاه در حال برگزاری است، گفت: مردمسالاری دینی یکی از  مهمترین دست آوردهای نظام جمهوری اسلامی است و این مردم سالاری دینی از صندوق رای آغاز می شود.

 

وی از انتخابات به عنوان‌ یک اصل اساسی در نظام جمهوری اسلامی نام برد و گفت: حتی در دشوارترین سال‌های جنگ تحمیلی، اولویت برگزاری انتخابات را فدای هیچ چیز دیگری نکرد و طی این سال‌ها علی رغم تمامی دشمنی ها، نظام جمهوری اسلامی در آزمون برگزاری انتخابات قانونمند و دقیق، سربلند بیرون آمده است.

 

رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات کشور ‌یادآور شد: انتخابات را نباید به رقابت‌های سیاسی محدود دانست بلکه باید آن را فرصتی برای تمرین مشارکت، همبستگی اجتماعی، دغدغه‌های مشترک و تبیین افق های آینده دانست.

 

دکتر مرادی افزود: انتخابات فرصتی برای گفتگو و مراجعه به صندوق رای و تمرینی برای مردم سالاری دینی محسوب می شود.

 

رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات کشور یادآور شد: امروز میدان و دیپلماسی در کنار هم هستند و دست‌آوردهای بزرگ دیپلماسی محصول همین نگاه است و دستآوردهای مقاومت در حوزه تعامل با همسایگان به بار نشسته است.

 

وی ادامه داد: مدیران این دولت همانگونه که به شکل جهادی در کف میدان هستند با همان اراده در پشت میزهای خود به صورت جهادی و عالمانه برای حل مشکلات، بحران ها و سختی ها تلاش می کنند.

 

مرادی در ادامه سخنانش مشارکت، سلامت، رقابت و امنیت را یک منظومه به هم پیوسته در امر انتخابات دانست و گفت: برای تحقق تمامی این منظومه باید برنامه ریزی و راهبرد مناسب داشته باشیم که توسط ستاد انتخابات تدوین شده است.

 

رئیس کمیته سیاسی ستاد انتخابات کشور فرمانداران را پیشانی دولت و نماد حاکمیت در شهرستان ها دانست و گفت: در ایام انتخابات بی گمان هیجانات سیاسی اوج خواهد گرفت و فرمانداران باید با پرهیز از ورود به دسته بندی های سیاسی و  با درایت به مسائل ورود کنند و برای شهرستان آرامش سیاسی و اجتماعی را به ارمغان بیاورند.

 

وی تاکید کرد: در اتاق فرماندار باید بر روی تمامی گروه‌ها و افراد پایبند به قانون و نظام جمهوری اسلامی باز باشد و فرصت گفتگو، تعامل و ارتباط سیاسی برای همه آن‌ها فراهم باشد.

 

دکتر مرادی فراهم کردن مشارکت مردم، حلقه های میانی و نخبگان و معتمدین در عرصه های مختلف را بسترساز اتفاقات مبارک در عرصه های مختلف دانست و گفت: مصوبات سفر هبر انقلاب و ریاست جمهوری و سند آمایش از جمله محورهای تحول آفرین هستند که اجماع بر روی آن ها به برگزاری یک انتخابات خوب و پویا و دور از هیجانات کاذب و وعده های ناممکن و دروغین کمک می‌کند.

 

وی در پایان خطاب به فرمانداران تاکید کرد: ما مجری انتخابات هستیم و باید دور از هرگونه گرایش به جریانات سیاسی و در چهارچوب قانون به صیانت از صندوق رای به عنوان حق الناس بپردازیم.

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا