آخرین خبرخبر یککرمانشاه

استاندار کرمانشاه خبر داد:
اربعین فرصتی برای توسعه زیرساخت‌های پایدار در شهرهای مسیر عتبات عالیات است

استاندار کرمانشاه گفت: اربعین فرصتی بزرگ و مغتنم برای توسعه زیرساخت‌های پایدار در شهرهای واقع در مسیر عتبات عالیات در ورودی‌های مختلف استان کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار ماد، محمدطیب صحرایی در نشست بررسی وضعیت زیرساخت‌های اربعین حسینی در حوزه وزارت نیرو که با حضور دکتر احمد حیدری معاون وزیر نیرو، مدیران ستاد اربعین کشور و مدیران استانی برگزار شد؛ عنوان کرد: مردم و مسئولان استان کرمانشاه همدل و همراه، تمام توان خود را برای فراهم کردن مقدمات میزبانی شایسته از زوار حسینی به کار گرفته اند.

 

وی افزود: از زمستان سال گذشته کار و تلاش جهادی برای فراهم کردن مقدمات برای این میزبانی شایسته آغاز شده و طی این مدت کارهای بزرگی در حوزه تسهیل در تردد زوار در مسیر و فراهم کردن زیرساخت‌های خدماتی و رفاهی انجام گرفته است.

 

دکتر صحرایی عنوان کرد: وزارت نیرو یکی از دستگاه‌های کلیدی در فراهم کردن زیرساخت‌های اربعین در حوزه آب و برق است که خوشبختانه با تمام توان پای کار هستند.

 

وی گفت: از وزارت نیرو تقاضا داریم برق و آب مورد نیاز موکب‌ها، پارکينگ های مرتبط با اربعین را تامین کند و زوار عزیز ما در این حوزه دغدغه‌ خاصی نداشته باشند.

 

مقام عالی استان ادامه داد: همچنین یکی از دغدغه‌های مدیریت ارشد استان تامین زیرساخت فاضلاب خسروی متناسب با حجم زیاد مسافر در اوج ایام اربعین است.

 

وی گفت: این زیرساخت‌ها در خسروی باید به شکل پایدار ایجاد شود تا علاوه بر ایام اربعین، در درازمدت پاسخگوی نیازهای مردم منطقه و حوزه تجارت و بازرگانی هم باشد.

 

صحرایی به برنامه ریزی استان برای انتقال پارکینگ سه راهی نصرآباد به مکانی در همجوار با خسروی اشاره کرد و گفت: با توجه به فاصله زیاد سه راهی نصرآباد با مرز خسروی، زوار عزیز ما در سال گذشته زحمت زیادی را رسیدن به مرز متحمل می‌شدند.

 

وی ادامه داد: برای کوتاه شدن این مسیر، مکانی بسیار مناسبی در همجوار با خسروی در نظر گرفته شده و مقدمات انجام کار در حال فراهم شدن است.

 

استاندار گفت: بخشی از زیرساخت‌های خدماتی با کمک وزارت نیرو و دیگر دستگاه‌ها در شهرهای  ورودی شرق استان و در طول مسیرهای منتهی به کرمانشاه و خسروی مستقر می‌شوند که در این بخش هم تلاش می‌شود زیرساخت‌های فراهم شده به شکل پایدار و دائمی ایجاد شوند تا مردم از موهبت اربعین بهره مند شوند.

 

در این نشست مصوب شد وزارت نیرو در زمینه تامین زیرساخت‌های برق مورد نیاز اربعین، تامین آب و برق مورد نیاز موکب‌ها و پارکینگ‌‌ها، تامین آب پایدار برای سومار، تامین تانکر آبرسانی‌ و ژنراتورهای برق و ساخت نیروگاه اقدام کند.

 

همچنین با توجه به قابل پیش بینی بودن افزایش مراجعه زوار به مرز خسروی، وزارت نیرو نسبت به افزایش اکیپ های فنی در مقایسه به اربعین گذشته در حوزه پشتیبانی زیرساخت‌های آب و برق در ایام اربعین، اقدام می کند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا