آخرین خبراخبار استان ها

گردشگری کلید توسعه کردستان

گردشگری کلید توسعه کردستان استاندار کردستان با تشریح ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این استان برای سرمایه‌گذاری ،گردشگری را کلید توسعه کردستان عنوان کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری ماد _ اسماعیل زارعی کوشا در جلسه شورای اداری استان کردستان که با حضور رئیس بنیاد مستضعفان  و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: کردستان در اوایل انقلاب اسلامی به دلیل جنگ تحمیلی و درگیرهای داخلی گروه‌های معاند از نمودار توسعه استان‌های مرکزی کشور عقب ماند، که هم اکنون دولت با نگاه ویژه برای جبران این عقب ماندگی، تلاش می‌کند.

 

وی با اشاره به دستاوردهای سفر اول ریاست جمهوری به کردستان و تأثیرات مثبت مصوبات در توسعه استان، از بنیاد مستضعفان خواست که در حوزه‌های گردشگری، خدمات، کشاورزی و تولید فرآورده‌های لبنیاتی، گوشت قرمز و سفید در استان سرمایه‌گذاری  کنند.

 

استاندار کردستان سرمایه‌گذاری برای احداث تله کابین آبیدر سنندج و طرح توسعه گردشگری صلوات آباد را با عنوان کاتالیزور توسعه گردشگری استان به رئیس بنیاد مستضعفان کشور پیشنهاد داد.

 

زارعی کوشا دستاوردهای تردد زائران اربعین حسینی از مرز رسمی باشماق مریوان را تشریح کرد و افزود: در سایه برکات تردد زائران اباعبدالله الحسین(ع)، شمار گردشگران استان از ۱۵۰ هزار نفر به یک میلیون  و ۳۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا