آخرین خبراجتماعی

ایجاد ردیف رشته‌هایی در دفترچه کنکور برای بورسیه دانشجویان در صنایع

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری اعلام کرد: در دفترچه‌های انتخاب رشته سال جاری ردیف رشته‌هایی برای بورسیه دانشجویان دوره کارشناسی در صنایع ایجاد شده است.

دکتر رضا اسدی فرد با اشاره به اجرای طرح بورسیه دانشجویان در صنایع و شرکت‌ها، گفت: از سال جاری افرادی که مورد تایید بنیاد ملی نخبگان هستند، در دوره کارشناسی، بورسیه صنایع و شرکت‌ها می‌شوند و برای این منظور در دفترچه انتخاب ‌رشته کنکور، ردیف‌هایی برای این رشته‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه داوطلبان آزمون سراسری در صورت انتخاب، بورسیه شرکت‌های صنعتی و شرکت‌های ‌دانش‌بنیان خواهند شد، اظهار کرد: افراد پذیرش شده در این رشته‌ها، در دوره چهار ساله کارشناسی، ۵۰ درصد فرصت خود را در دانشگاه‌ها و ۵۰ درصد در صنایع سپری می‌کنند، به این معنا که واحدهای تئوری آنها در دانشگاه‌ها و واحدهای آزمایشگاهی و عملی در صنعت ارائه خواهد شد.

به گزارش ماد، اسدی‌فرد با تاکید بر اینکه از این طریق دانشجویان جذب صنعت می‌شوند، یادآور شد: دانشجویان پذیرش شده در رشته‌های بورسیه صنایع، از زمانی که وارد صنایع می‌شوند، حقوق دریافت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، روح الله دهقانی فیروز آبادی، رئیس بنیاد ملی نخبگان با انتشار توئیتی اعلام کرد: دفترچه جدید انتخاب‌رشته کنکور شامل ردیف‌هایی خواهد بود که دانشجویان می‌توانند در صورت انتخاب، بورسیه شرکت‌های صنعتی و یا دانش‌بنیان شوند.

وی ادامه داد: برای ۱۳۸۰ نفر، بورسیه صنعتی در شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صنعتی برگزیده، در دفترچه کنکور در مقطع کارشناسی ثبت خواهد شد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا