آخرین خبرکرمانشاه

استاندار کرمانشاه در نشست مشترک وزرای کشور ایران و عراق مطرح کرد:
لزوم تردد ۲۴ ساعته کامیون‌های حامل مواکب و تجهیزات از مرز سومار  

استاندار کرمانشاه خواستار تردد ۲۴ ساعته کامیون‌های حامل مواکب و تجهیزات اربعین حسینی از مرز سومار به کشور عراق شد.

به گزارش خبرنگار ماد، محمدطیب صحرایی امروز _دوشنبه نهم مردادماه_ در نشست مشترک وزرای کشورهای ایران و عراق در نقطه صفر مرز خسروی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم برگزاری مراسم اربعین در نهایت امنیت و سلامت برگزار شود.

 

وی با اشاره به فراهم کردن تأسیسات و زیرساخت‌های مناسب بهداشتی، درمانی، تغذیه و اسکان در مرز خسروی، افزود: مجموعه استان کرمانشاه در تلاش است که زوار تا نقطه ورود به کشور عراق، مسیر را به سلامت و در امنیت کامل طی کنند.

 

استاندار کرمانشاه خواستار تسهیل در تردد زوار اربعین شد و خطاب به وزیر کشور عراق گفت: اولین درخواست ما با توجه به افزایش گیت‌ها برای پذیرش زوار، تقویت تعداد و شیفت‌های گیت‌های خروجی در مرز منذریه عراق است.

 

وی اضافه کرد: دومین درخواست با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی، پذیرش ۲۴ ساعته گیت‌ها از طرف عراق در مرز منذریه است تا آماده خدمات‌رسانی باشند.

 

صحرایی تصریح کرد: مسیر نقطه صفر مرزی تا پارک‌سوار منذریه نیاز جدی به آسفالت دارد و از وزیر کشور عراق و استاندار دیالی درخواست داریم که این مسیر مورد توجه واقع شود، مرز منذریه در کربلا، نجف، بغداد و کاظمین برای عموم شناخته شده نیست و درخواست داریم تابلوهای اطلاع‌رسانی در مسیر نصب شود.

 

وی خواستار تردد ۲۴ ساعته کامیون‌های حامل مواکب و تجهیزات اربعین حسینی از مرز سومار به کشور عراق شد و گفت: استقرار پایگاه امداد و نجات در پنج کیلومتری مرز و اجازه تردد به آمبولانس‌های ایران تا محدوده ۱۵ کیلومتری خاک عراق از دیگر درخواست‌ها است.

 

به گزارش ماد، توافق بر سر چگونگی تردد اتوبوس‌ها در آن سوی مرز و هزینه حمل‌ونقل از دیگر خواسته‌های استاندار کرمانشاه بود که به وزیر کشور عراق ارائه کرد

 

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا