آخرین خبرکرمانشاهکرمانشاه

بیش از هفت هزار لیتر سوخت قاچاق در غرب کرمانشاه کشف و توقیف شد

هفت هزار و ۷۸۴ لیتر سوخت قاچاق با تلاش ماموران انتظامی شهرستان‌های قصرشیرین و سرپل‌ذهاب از چندین دستگاه کامیون و موتورسیکلت کشف و توقیف شد.

به گزارش ماد، فرمانده انتظامی شهرستان قصرشیرین در این ارتباط گفت: ماموران انتظامی قصرشیرین در راستای مقابله با قاچاق سوخت نسبت به گشتزنی های مداوم و مستمر حوالی گمرک پرویزخان و سطح شهرستان اقدام کردند.

سرهنگ «ایمان مرادی» افزود: در همین راستا با تلاش های انجام شده پنج هزار و ۶۸۴ لیتر سوخت قاچاق (گازوئیل) کشف شد و توقیف شد و در این خصوص پنج دستگاه موتورسیکلت و هشت دستگاه خودرو به پارکینگ منتقل شد.

وی اظهار کرد: در خصوص قاچاق سوخت پرونده‌هایی تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲مرز انجام می شود.

بیش از ۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در سرپل ذهاب کشف و توقیف شد

فرمانده انتظامی سرپل‌ذهاب نیز گفت: با تلاش ماموران پلیس شهرستان، ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق انبار شده کشف شد.

سرهنگ «نوذر شاه‌حسینی» افزود: مأموران کلانتری ۱۱ سرپل ذهاب پس از اطلاع از انبار مقداری سوخت قاچاق در یکی از محلات شهر، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی موفق به شناسایی محل مذکور شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی های انجام گرفته ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.

سرهنگ شاه‌حسینی در پایان از دستگیری یک نفر در این راستا و معرفی به دستگاه قضائی جهت صدور حکم لازم خبر داد.

استان کرمانشاه ۳۷۱ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد و سرپل‌ذهاب یکی از شهرستان های مسیر مرز خسروی است که مورد استفاده برای تردد زوار عتبات عالیات قرار می گیرد.

شهرستان سرپل‌ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰ هزار نفر جمعیت و ۴۸ کیلومتر مرز با عراق، هشت دهستان و ۲۲۶ روستا دارد که تعدادی از روستاها در حریم مرز واقع هستند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا