آخرین خبرکرمانشاه

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه:  
توسعه شهر کرمانشاه با مشارکت شهروندان محقق می شود  

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه گفت: توسعه شهر کرمانشاه، با مشارکت شهروندان محقق می شود.  

به گزارش خبرنگار ماد، امیر رضا همایون دولتشاهی امروز دوشنبه_ سوم مهرماه ضمن یاد آوری تاریخ و فرهنگ غنی شهر کرمانشاه و شهروندان آن، اظهار کرد: با نگاهی به گذشته موارد موفقی از مشارکت شهروندان با مجموعه مدیریت شهری را میبینیم و این یعنی استفاده از این ظرفیت موفقیت آمیز خواهد بود

 

وی افزود: مطالبه گری‌های منطقی از سوی مردم به عنوان سرمایه انسانی شهرها رکنی اصلی در توسعه شهر است و هنگامی که شهروندان خواستار توسعه و تحول در شهر باشند مجموعه مدیریت شهری هم وظیفه دارد که زمینه مشارکت آنان را فراهم کند.

 

مشاور شهردار و مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: متاسفانه حضور و نقش شهروندان و مشارکت آن‌ها در تهیه طرحهای توسعه شهری مدت‌ها نادیده گرفته شده یا بسیار کمرنگ بوده است.

 

دولتشاهی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در یکسال اخیر با تأکید شهردار کرمانشاه و همکاری برخی از تشکل‌های مردم نهاد و دستگاه‌ها دولتی همچون شورای اسلامی شهر، فرمانداری و استانداری، مقوله توانمند سازی به همراه آینده نگری، توسعه منطقی و متعادل مناطق شهری و شناخت استعدادهای بالقوه و بالفعل خصوصاً در مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کرمانشاه گفت: باید مجموعه شهرداری به این یقین برسد که اعتماد مردم بهترین سرمایه مدیریت شهری است و با اعتماد سازی دو سویه در راستای رضایت مندی اجتماعی گام برداریم.

 

وی افزود: تنها با اعتماد سازی می‌شود تعلق شهروندان به محل سکونتشان را بالا برد و شاهد مشارکت بیشتر شهروندان در کنار کارکنان شهرداری بود.

 

دولتشاهی عنوان کرد: مشارکت شهروندان ابزاری قوی و ضروری برای آگاهی درست در فرایند برنامه‌ریزی مناسب است و هم اکنون بسیاری از کشورهای پیشرفته که در مدیریت شهری خود نتایج موفقی دارند از این ظرفیت به درستی استفاده کرده‌اند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا