آخرین خبرسیاست کلان

در دیدار با وزیر ارشاد ابراز تمایل دبیرکل عربستانی یک سازمان فرهنگی برای سفر به ایران

دبیرکل سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ، با توجه به سابقه تمدنی ایران تاکید کرد که این سازمان می‌تواند کارهای زیادی را با همکاری ایران انجام دهد.

به گزارش ماد به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی برای حضور در اجلاس وزرای فرهنگ کشورهای اسلامی به دوحه سفر کرده و قرار است در این اجلاس سخنرانی کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین علاوه بر گفت‌وگو با دبیرکل سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ، قرار است با مسئولان قطری و همتایان‌اش از کشورهای اسلامی نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

این اجلاس با شعار «به سوی نوسازی فعالیت فرهنگی در جهان اسلام» آغاز به کار کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سالم بن محمد المالک دبیرکل سازمان جهانی اسلامی برای آموزش و پرورش، علوم و فرهنگ (آیسسکو)، با تاکید بر اهمیت جایگاه این سازمان، بر علاقه‌مندی برای همکاری بیشتر با آن تاکید کرد.

وی در این‌باره توضیح داد: حوزه دغدغه‌های فرهنگی در جهان اسلام متنوع است و نیاز به رایزنی و گفت‌وگوی بیشتر بین مقامات کشورهای اسلامی در این زمینه‌ها وجود دارد و آیسسکو می‌تواند در این‌باره نقش مهمی را ایفا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از نگاه آیسسکو به همه مسلمانان در جهان افزود: همکاری با جهان اسلام و جوامعی که در حوزه فرهنگی دارای دغدغه‌های مشترکی هستند، همیشه برای جمهوری اسلامی ایران اولویت بوده است.

اسماعیلی با اشاره به سابقه تمدنی و فرهنگی چند هزار ساله کشورمان و نقش ایران در نشر و گسترش فرهنگ اسلامی، بر همکاری مشترک با آیسسکو تاکید و از مدیرکل این سازمان برای سفر به تهران دعوت کرد.

در این دیدار سالم بن محمد المالک دبیرکل عربستانی سازمان آیسسکو نیز با اعلام آمادگی بر سفر به تهران، گفت: ایران در حوزه‌های فرهنگی کشوری غنی است.

المالک افزود: ابتدای تاسیس آیسسکو، ایران از کشورهای فعال بوده و کشوری است دارای فرهنگ غنی و در حوزه‌های علمی و فرهنگی و آموزشی قدرتمند است و در توسعه برنامه‌های آیسسکو می‌تواند نقش مهمی را ایفا کند.

مدیرکل آیسسکو گفت: ما کارهای زیادی را می‌توانیم با همکاری ایران انجام دهیم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا