آخرین خبراجتماعیخبر ویژهخبر یک

وزیر آموزشو پرورش:
عدالت آموزشی را با این حواشی نباید زیر سوال برد

وزیر آموزش و پرورش درباره انتشار فهرست غذای تجملاتی در برخی مدارس غیردولتی شهر تهران گفت: هیچ‌گونه حرکتی مبنی بر اشرافیت مورد تایید ما نیست و نباید با این حواشی عدالت آموزشی را زیر سوال برد.

به گزارش ماد، رضامراد صحرایی روز سه شنبه در حاشیه آیین جشن عاطفه‌ها در دبیرستان شهید عاصمی شهر تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیچ‌گونه حرکتی مبنی بر اشرافیت مورد تایید ما نیست، گفت: برای ارتقای معلم، آموزش و فضای آموزشی تاکید داریم.

صحرایی درباره انتشار فهرست غذای تجملاتی در برخی مدارس غیردولتی شهر تهران اظهار کرد: عدالت آموزشی را با این حواشی نباید زیر سوال برد. ما بر فهرست غذایی مدارس غیردولتی نظارتی نمی کنیم و هیچگونه حرکتی مبنی بر اشرافیت در مدارس مورد تایید ما نیست.

وی افزود: توصیه می‌کنیم که خانواده‌ها از چنین مواردی استقبال نکرده و به ما کمک کنند تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد. ما باید بر کیفیت آموزش نظارت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره توزیع شیر در مدارس گفت: شیر فقط در پایه ابتدایی در مدارس سراسر کشور توزیع خواهد شد.

صحرایی در پاسخ به پرسشی درباره رتبه‌های برتر کنکور که بیشتر از مدارس غیردولتی در کنکور پذیرفته شده اند و چگونگی افزایش کیفیت سطح آموزش مدارس دولتی، توضیح داد: ما مرکز ثقل برنامه ریزی مدارس دولتی هستیم. امسال مدارس دولتی درخشان بودند. ما هم برای کیفیت آموزش هم برای کیفیت معلمان همینطور در جهت کیفیت فضای آموزشی برنامه‌های جدی داریم.

راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در مدارس

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: مراکز نیکوکاری در مدارس که به‌همت سازمان دانش‌آموزی راه اندازی می شود، پیوند بین مهر و محبت در مدرسه است.

وی در این راستا از اخذ مجوز راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در مدارس سه استان خبر داد و افزود: در سه استان برای ایجاد مراکز نیکوکاری از کمیته امداد مجوز گرفتیم ولی امر خیر و کار خیر در مدرسه‌ها جاری است. مدیران مدارس الگوهایی از این کار هستند و امیدوارم سازمان دانش آموزی به زودی بتواند برای دایر کردن مراکز نیکوکاری در همه استان‌ها مجوز دریافت کند.

صحرایی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های ایرانیان در طول تاریخ این بوده است که دیگران را در مهربانی خود شریک کنند و این امر در مدرسه‌ها جلوه زیباتری دارد. ما می‌خواهیم دخالت دولتی را در آن کم کنیم و دانش آموزی بماند. از این رو سازمان دانش آموزی محور این امر است. تا کنون سه استان مجوز گرفتند و باقی استان‌ها هم مجوز خواهند گرفت. در این راستا به جهت انضباط باید با کمیته امداد باید هماهنگ باشیم.

افزون بر۵۰ هزار کلاس درس در دولت سیزدهم شاداب‌سازی شدند

صحرایی همچنین در آیین جشن عاطفه ها به ارایه گزارشی از عملکرد دولت سیزدهم برای توسعه فضاهای آموزشی پرداخت و گفت: در ۲ سال گذشته بالغ بر ۵۰ هزار کلاس درس شاداب سازی شده و بیش از ۳.۵ میلیون مترمربع فضای آموزشی در مناطق روستایی و عشایر ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این دولت با وجود همه فضاسازی‌های رسانه‌ای همه همت خود را بر رفع کاستی‌ها گذاشته است، افزود: ۲ هزار مدرسه بالغ بر ۹ هزار و ۴۰۰ کلاس درس ساخته شده است.

وی جمع آوری مدارس سنگی و کانکسی را یکی از دغدغه های وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم عنوان کرد و اظهار داشت: بیش از ۱۰۰ مدرسه کانکسی در سیستان و بلوچستان جمع آوری و مدارس نوساز جایگزین شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بیش از یک هزار مدرسه با همکاری بنیاد برکت در مناطق روستایی، عشایر و محروم ساخته شده است، اظهار داشت: در پویش «همه حاضر» نیز یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط ۱۸ نهاد حمایتی در قالب نوشت افزار برای مناطق محروم ارسال شد.

صحرایی یادآورشد: همچنین دولت سیزدهم برای دانش آموزان مناطق محروم که در مدارس استعدادهای درخشان قبول می‌شوند، هزینه چهار دهک اول را برعهده گرفت.

وی ادامه داد: عموم مدیران مناطق محروم از همین مناطق برخاسته‌اند و رشد کرده اند. از ویژگی‌های سند تحول برای دانش آموزان آینده مهرورزی است و جشن عاطفه‌های حرکت به سمت این تجلی است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: دستگیری از دیگران جز با توفیق خداوند ممکن نیست، این مدارس از جهت الگوسازی در سراسر کشور و جهان گرامی داشته می‌شود.

صحرایی یادآور شد: کشورهای بسیاری از جشن عاطفه‌ها الگو گرفتند و اول سال تحصیلی به کمک محرومان رفتند. جشن عاطفه‌ها پیوند دانش آموزان کشور به یکدیگر است و گنجینه ارزشمندی برای کشور محسوب می‌شود.

مصوبه تاثیر قطعی معدل در کنکور نشان از تجلی عدالت آموزشی است

وزیر آموزش و پرورش به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تاثیر قطعی معدل دانش آموزان در آزمون ورودی دانشگاهها اشاره کرد و یادآور شد: مصوبه تاثیر قطعی معدل در پذیرش دانش آموزان در دانشگاه و قبولی دانش آموزان مناطق محروم در دانشگاه‌های خوب نشان از تجلی عدالت آموزشی است.

وی افزود: عدالت آموزشی مرکز همه برنامه‌ریزی های این وزارتخانه بوده و باز گرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیز از مهم‌ترین کارهایی است که باید صورت گیرد.

صحرایی همچنین با اشاره به ضرورت حضور و تعامل با والدین با مدارس، اظهار کرد: کمک والدین به تعلیم و تربیت ضرورت است. فاصله اولیا هرچه از مدرسه بیشتر باشد توفیقات ما کمتر می‌شود. پیوند مدرسه و خانواده از اصولی است که در این دولت به شدت دنبال می‌شود. توقع داریم والدین خود را از فرایند تربیت بچه‌ها حذف نکنند. تربیت از دامن مادر شروع می‌شود و مدرسه اوج آن است. از اولیا خواهش می‌کنیم هفته‌ای چند ساعت به مدارس بیایند.

وی همچنین درباره همکاری کمیته امداد در حوزه تعلیم و تربیت، گفت: کمیته امداد از یادگاری‌های امام مجاهد ماست. کار خیری که این کمیته در ایران دنبال کرده قابل مقایسه با کار هیچ ارگان دیگری نیست. مسئولان با اتکا به کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌دانند می‌توانند به خواسته‌های خود برسند

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا