آخرین خبرکرمانشاهکرمانشاه

نیمی از تعهد اشتغال استان کرمانشاه محقق شد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: حدود ۴۸ درصد از تعهد اشتغال استان کرمانشاه برای سال ۱۴۰۲ تاکنون محقق شده است.
به گزارش ماد، مختار احمدی اظهار داشت: سند توسعه اشتغال و سرمایه‌گذاری با راهبری استاندار و مشارکت تمامی دستگاه‌ها و فرمانداران در برش دستگاهی، شهرستانی و بخشی تهیه و تدوین و به دستگاه‌ها ابلاغ شده است.

وی عنوان کرد: براساس این سند تعهد استان استان برای امسال 34 هزار و 517 است که براساس آمار دریافت شده از سامانه رصد تاکنون 16 هزار و 694 فرصت شغلی معادل 48 درصد تعهد اشتغال توسط کاربران دستگاه‌ها محقق شده است.

احمدی با بیان اینکه در جلسات کارگروه اشتغال عملکرد دستگاه‌ها به صورت مستمر رصد می‌شود گفت: عملکرد استان در مقایسه با سایر استان‌ها در نیمه‌های جدول قرار دارد اما براساس نظارت وزارت کار در هفته‌های گذشته عملکرد استان‌های بالای 40 درصد تحقق، قابل قبول ارزیابی شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بیان کرد: عملکرد استان قابل قبول است اما با توجه نرخ بالای بیکاری استان توقع می‌رود دستگاه‌ها نسبت به تعهد و برنامه‌های ارائه داده تا پایان سال جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به کاهش پنج درصد نرخ بیکاری استان در بهار امسال گفت: امید داریم با توجه به اقدامات انجام شده در کارگروه اشتغال و مشارکت بخش دولتی و خصوصی این روند کاهشی نرخ بیکاری حفظ شود.

احمدی گفت: روند افزایش سرانه پوشش بیمه‌ای تامین اجتماعی در استان روند افزایشی داشته به طوری که پوشش بیمه‌ای سال گذشته 37 درصد بوده و اکنون به 39 درصد رسیده است اما غالب شغل‌های ثبت شده در سامانه رصد مربوط به خوداشتغالی و کارفرمایی است.

وی بیان کرد: براساس مواردی که در کارگروه اشتغال مطرح شده و با نظارت اداره کار نیروهای غیربومی در استان به ندرت کار می‌کنند مگر اینکه تخصص مربوطه در استان وجود نداشته باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا