انتظامی ، امنیتیبین المللخبر ویژهخبر یکسیاست کلانسیاسی

سرلشکر باقری مطرح کرد؛
آمادگی ایران برای اعزام ناظر به مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان

رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام آمادگی ایران برای اعزام ناظر به مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: تداوم تنش در این منطقه به نفع دو کشور ارمنستان و آذربایجان و سایر کشورهای منطقه نیست.

به گزارش ماد، سردار سرلشکر محمد باقری در دیدار آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان که به دعوت همتای خود به ایران سفر کرده است، تاکید کرد: تحولات و روندهای امنیتی در قفقاز جنوبی بر امنیت منطقه تاثیرگذار است.

وی افزود: تداوم تنش در این منطقه به نفع دو کشور ارمنستان و آذربایجان و سایر کشورهای منطقه نیست و باید تلاش‌ها بر رفع این اختلافات و تنش‌ها متمرکز شود و جمهوری اسلامی ایران آمادگی کمک به رفع این تنش‌ها را دارد.

رییس ستادکل نیروهای مسلح ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای اعزام ناظر به مرزهای دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان، گفت: ارتقاء توان دفاعی و توانمندی‌های نظامی هر کشوری نباید با اهداف و نیات تهاجمی همراه باشد.

سرلشکر باقری عنوان کرد: صلح و آرامش در منطقه به نفع همه کشورها است و امنیت در منطقه باید توسط کشورهای منطقه تامین شود و حضور نیروهای فرامنطقه‌ای مغایر با آرامش منطقه است.

وی با بیان اینکه هیچ دلیلی برای ایجاد بحران در منطقه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تفرقه و ناآرامی سیاست‌های بیگانگان است و کشورهای منطقه باید با گفتگو مسائل و مشکلات خود را حل کنند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح در مورد برگزاری رزمایش اخیر آمریکا در خاک ارمنستان اظهار داشت: حضور بازیگران جدید و خارج از منطقه به پیچیدگی و عدم ثبات می‌افزاید.

بر اساس این گزارش آرمن گریگوریان دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان گزارشی پیرامون تحولات قفقاز ارائه کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا