آخرین خبرپزشکی

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و بودجه بیمه سلامت خبر داد؛
تهیه منابع مورد نیاز بیمه سلامت در لایحه بودجه ۱۴۰۳

سرپرست دفتر برنامه‌ریزی و بودجه وتشکیلات سازمان بیمه سلامت ایران، از تهیه منابع مورد نیاز در بودجه سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش ماد، آناهیتا کشاورزی اظهار داشت: سازمان بیمه سلامت تلاش مضاعفی را در تحقق شعار سال”مهار تورم و رشد تولید” از طریق انتخاب راهکارهای جدید و نوآورانه با بهره مندی از تکنولوژی در توزیع عادلانه و مدیریت بهینه منابع دنبال نموده که بدون تردید با تدوین راهکارهای مناسب، ضمن مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع، مطالبات مؤسسات ارائه کننده خدمات تشخیصی درمانی به موقع پرداخت و به تبع آن امکان نظارت مؤثر بر عملکرد مؤسسات و در نهایت خدمات باکیفیت بالاتر به بیمه شدگان را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در حال تنظیم و محاسبه دقیق و قانونی منابع مورد نیاز برای پیش بینی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور هستیم، گفت: با توجه به وظایف و فعالیت‌های جدیدی که طی یک سال اخیر به سازمان بیمه سلامت محول شده، در تلاش هستیم منابع کافی را برای ارائه خدمت و توسعه بسته خدمتی به بیمه شدگان در بودجه سال آتی کل کشور مصوب نمائیم.

کشاورزی در بحث تشکیلات سازمان بیمه سلامت خاطر نشان کرد: تاپ چارت سازمان متناسب با مأموریت‌های جدید محول شده طی یک سال اخیر بازنگری و تصویب شده است و در حال حاضر تشکیلات تفصیلی منطبق با تاپ چارت به سازمان اداری و استخدامی پیشنهاد گردیده و منتظر تأیید و ابلاغ آن هستیم ضمن اینکه ارتقای سطوح پست‌های مصوب و افزایش انگیزه کارکنان مورد توجه ویژه بوده است.

وی اظهار داشت: همه ساله بر اساس قوانین و اسناد بالادستی و به خصوص اهداف کلان سازمان که به تصویب هیأت مدیره سازمان می‌رسد، برنامه عملیاتی در سازمان تدوین و اجرا می‌شود. در حال حاضر میزان پیشرفت برنامه عملیاتی، صرفاً با ۴ درصد انحراف از میزان مورد انتظار، ارزیابی شده است که یقیناً قابل قبول است.

کشاورزی افزود: ضمناً برنامه عملیاتی در سطح ستاد سازمان و ادارات کل استانی در مقاطع زمانی تعیین شده به صورت منظم ارزیابی گردیده و بازخورد آن جهت جلوگیری و رفع انحراف احتمالی به همکاران مربوط اعلام می‌شود. از دیگر موارد مهم توجه به ارتقای بهره وری، بهبود فرآیندها، آینده پژوهی و مدیریت دانش است که در اولویت‌های سازمان قرار گرفته است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا