آخرین خبراقتصادیخبر ویژهخبر یک

وزیر اقتصاد:
تداوم کاهش نرخ بیکاری نشان دهنده تحقق اهداف دولت در بخش اشتغال است

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه نرخ بیکاری که در فصل بهار امسال به ۸.۲ درصد رسیده بود که در تابستان نیز باز هم کاهش یافت، گفت: کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت نشان از تحقق اهداف دولت در بخش اشتغال دارد.

به گزارش ماد، سید احسان خاندوزی در مراسم تقدیر از یاوران اشتغال و خودکفایی اظهار داشت: علاوه بر کاهش نرخ بیکاری نرخ مشارکت افزایش یافته که این در سال‌های اخیر کم نظیر بوده است.

وی افزود: کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت نشان از آن دارد که اراده رئیس جمهور و دولتمردان برای تحقق اشتغال به نتیجه رسیده است.

وزیر اقتصاد در باره انجام سه دسته اقدام برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد گفت: نخستین اقدام سیاست‌های منجر به رونق در عرصه کلان اقتصادی بود، همچنین به پروژه‌های عمرانی تخصیص بی‌سابقه‌ای صورت گرفت که ۱۰۰ درصد تخصیص را دولت به پروژه‌های عمرانی انجام داد.

خاندوزی با بیان اینکه مردم باید در زمان کوتاه وارد کسب‌وکارهای اقتصادی شوند، گفت: دومین اقدام را تسهیل در کسب و کار عنوان کرد.

وی تحریک اشتغالزایی و مساله کاریابی را اقدام سوم برشمرد و گفتد: پشتیبانی‌های حقوقی و مالی در این زمینه در حال انجام است، البته اقدام های دسته سوم همراه با افزایش کیفی سیاست‌های اشتغال انجام می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خاطرنشان کرد: بررسی‌هایی که از طریق نظارت‌های پسینی انجام گرفته نشان می‌دهد حدود ۹۲ درصد از تسهیلات اشتغالزایی به هدف مورد نظر اصابت کرده و خیال ما از بابت آفت پولشویی راحت شده است.

خاندوزی سیاست‌های دولت در زمینه اشتغالزایی به لحاظ کمیت را موثر دانست و افزود: در سه سال گذشته از ۱۰ به ۲۵ و سپس به ۳۵ هزار میلیارد تومان پرداخت تسهیلات اشتغالزایی رسیدیم که این رقم باید خیلی خیلی بیشتر شود.

وی با اشاره به موضوع صندوق ضمانت اشتغال گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۰ میلیارد تومان به این صندوق اختصاص یافت که باید بسیار بیشتر از این رقم شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه به شورای پول و اعتبار پیشنهاد داده تا سقف تسهیلات خوداشتغالی از ۱۵۰ به ۳۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند، گفت: دغدغه عدالت برای دولت مهم است و اینکه گروه‌های نابرخوردار حاشیه‌ای در جامعه نقش‌آفرین باشند و توانمند شوند و وقتی این خانواده‌ها روی پای خود می‌ایستند دست دیگران را هم می‌گیرند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا