آخرین خبربین المللخبر ویژهخبر یکسیاست کلانسیاسی

رهبر معظم انقلاب در دیدار دانش‌آموزان:
مردم غزه با صبر خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت دربیاورند

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور فرمودند: آمریکایی‌ها دشمنی‌های خود با ملت ایران را به مسئله‌ی سفارت منسوب می‌کنند؛ این دروغ بزرگی است.

به گزارش ماد حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان به مناسبت ۱۳ آبان اظهار کردند: در میان این سه مناسبتی که در سیزده آبان اتفاق افتاده، در دو مناسبت آمریکایی‌ها ضربه زدند به ملت ایران، در یک مناسبت ملت ایران ضربه زد به آمریکایی‌ها؛ آن دو مناسبتی که ضربه‌ی آمریکا بود به ملت ایران، یکی تبعید امام(ره) بود در سیزدهم آبان سال ۴۳، به علت مخالفت او با کاپیتولاسیون؛ ضربه‌ی دوم کشتار دانش‌آموزان بود.

ایشان افزودند: در روزهای اوج حرکت انقلابی ملت ایران، پلیس شاه دانش‌آموزان را در همین جلوی دانشگاه قتل‌عام کردند؛ رگبار گرفتند و عده‌ای دانش‌آموز را به خاک و خون کشیدند. ده ماه بعد از پیروزی انقلاب، سیزده آبان سال ۵۸ بود که دانشجوها رفتند وارد سفارت شدند، سفارت آمریکا و آن سفارت را تسخیر کردند و اسرار و اسناد پنهانی آن سفارت را افشا کردند. آبروی آمریکا رفت. این ضربه‌ی ملت ایران بود به آمریکا.

آمریکایی‌ها به دروغ دشمنی‌های خود با ملت ایران را به مسئله‌ی سفارت منسوب می‌کنند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به مقابله‌ی ایران با آمریکا تاکید کردند: آمریکایی‌ها دشمنی‌های خود با ملت ایران را به مسئله‌ی سفارت منسوب می‌کنند و می‌گویند علت اینکه آمریکا ایران را تحریم و با ایران بدی می‌کند، در ایران اغتشاش راه می‌اندازد، مشکلات درست می‌کند، این است که دانشجویان شما رفتند سفارت آمریکا را تسخیر کردند؛ این را هم آمریکایی‌ها می‌گویند، هم مَن‌تبع آن‌ها در داخل کشور می‌گویند؛ این دروغ بزرگی است.

ایشان فرمودند: ۲۶ سال قبل از حادثه‌ی سفارت کودتای، ۲۸ مرداد اتفاق افتاد. آن روز که دیگر کسی به سفارت نرفته بود. اسنادی که از سفارت به دست آمد که الان ۸۰-۷۰ جلد کتاب است، نشان داد که از همان ‌روزهای اول بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت آمریکا مرکز توطئه و جاسوسی علیه ایران بوده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: حتی در سفارت آمریکا طراحی کودتا می‌شده است تا علیه انقلاب اسلامی، کودتا کنند. در سفارت آمریکا، طراحی جنگ داخلی می‌شده و تلاش می‌کردند که در استان‌های مرزی کشور، جنگ داخلی راه بیندازند؛ یعنی سفارت امریکا از اولین روزهای شروع انقلاب، مرکز توطئه علیه کشور و علیه انقلاب بوده است و ربطی به تسخیر لانه‌ی جاسوسی ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حوادث جاری در غزه فرمودند: میدان، میدان غزه و اسرائیل نیست بلکه میدان، میدان حق و باطل و میدان قدرت استکبار و قدرت ایمان است. وی افزودند: البته قدرت استکبار با فشار نظامی، بمباران، فاجعه و جنایت پیش می‌آید اما قدرت ایمان بر همه‌ی این‌ها به توفیق الهی غلبه پیدا خواهد کرد.

ایشان با بیان اینکه مردم غزه با صبر خودشان توانستند وجدان بشری را به حرکت دربیاورند فرمودند: ببینید در دنیا چه خبر است؛ در همین کشورهای غربی، در انگلیس، فرانسه، ایتالیا، ایالت‌های مختلف آمریکا، مردم با جمعیت‌های انبوه در خیابان می‌آیند و علیه اسراییل و خود آمریکا، شعار می‌دهند. آبروی این‌ها رفت؛ این‌ها هیچ علاجی ندارند و نمی‌توانند توجیه کنند. لذا یک ابلهی پیدا می‌شود می‌گوید اجتماع مردم در انگلیس در حمایت از مردم فلسطین کار ایران است؛ «لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با مخاطب‌قرار دادن دانش‌آموزان فرمودند: شما باید از اصل انقلاب اسلامی، از قضیه‌ی دفاع مقدس و جنگ هشت ساله، از قضایای گوناگونی که در دهه‌ی ۶۰ اتفاق افتاد، از واگرایی‌هایی که در دهه‌ی ۷۰ اتفاق افتاد و همچنین از حوادث گوناگونی که در دهه‌ی ۸۰ و ۹۰ اتفاق افتاد، باید تحلیل داشته باشید؛ یعنی بدانید و تشخیص بدهید که این حادثه چه بود، از کجا شروع شد، کی پشت این حادثه بود و نتیجه‌ی این حادثه شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتند: دنیای اسلام این را فراموش نکند که در قضیه تعیین‌کننده غزه، آن کسی که مقابل اسلام و ملت مظلوم فلسطین ایستاد، آمریکا و فرانسه و انگلیس بودند. دنیای اسلام در معاملات و معادلات و تحلیل‌هایش فراموش نکند از اینکه چه کسانی ایستاده و به مردم مظلوم فلسطین دارند فشار می‌آورند و صرفاً رژیم صهیونیستی نیست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به تروریست خطاب‌شدن مبارزان فلسطینی توسط غربی‌ها فرمودند: از جمله بی‌شرمی‌های واقعی که امروز سیاست‌مداران و رسانه‌ای‌های غربی دارند نشان می‌دهند، این است که به مبارزان فلسطینی که از خانه و میهن خود دارند دفاع می‌کنند، تروریست می‌گویند.

دولت‌های اسلامی بدون تردید و لُکنت، جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کنند

ایشان افزودند: ما شک نداریم که وعده‌ی الهی، حق است و آن‌هایی که یقین به وعده الهی ندارند، با منفی‌بافی‌های خود، شما را سست و متزلزل نکنند؛ ان‌شاءلله پیروزی نهایی و نه چندان دیر با ملت فلسطین خواهد بود. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کردند: آنچه که دولت‌های اسلامی باید بر آن پافشاری کنند، قطع فوری جنایات در غزه است؛ باید بمباران غزه فوراً قطع و راه صدور نفت و ارزاق به رژیم صهیونیستی را ببندند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: دولت‌های اسلامی با رژیم صهیونیستی همکاری اقتصادی نکنند و در همه مجامع جهانی با صدای بلند و بدون تردید و لُکنت، این فاجعه‌آفرینی‌ها و جنایات را محکوم کنند. این طور نباشد که در اجتماع اسلامی یا عربی، همان چند نفری هم که حرف می‌زنند، دو پهلو یا با لُکنت حرف بزنند؛ باید معلوم شود که دارد چه اتفاقی می‌افتد. رژیم صهیونیتسی باید محکوم شود و همه دنیای اسلام باید علیه این رژیم بسیج شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا