آخرین خبرخبر ویژهخبر یکسیاسیسیاسی

دکتر رئیسی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری:
اجرای عدالت اداری وظیفه همه مسئولان و مدیران در جمهوری اسلامی است

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های متنوع و فراوان چهارمحال و بختیاری در برابر مشکلات و برخی توسعه‌نیافتگی‌ها گفت: به‌کارگیری شایسته این ظرفیت‌ها برای رفع نیازهای مردم وظیفه همه ما و جلوه‌ای از اجرای عدالت است و استفاده صحیح از این ظرفیت‌ها اقدام و تلاش شما مدیران را می‌طلبد.

به گزارش ماد، دکتر سید ابراهیم شامگاه پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دولت مردمی به استان چهارمحال و بختیاری، در نشست مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی با بیان اینکه همه مسئولان و مدیران در دستگاه‌های مختلف مامور و موظف به اجرای عدالت اداری هستند، تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران هر مسئول و مدیری مسئول به اجرای عدالت در تخصیص و توزیع منابع و اعتبارات، به‌کارگیری نیروی انسانی صالح، مورد اعتماد و کارآمد و نظارت بر عملکرد آنان است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه البته اجرای عدالت کار آسانی نیست و باید در این مسیر از خدا مدد گرفت تا به وظیفه خود در اجرای عدالت عمل کرده و به تبعیت از نظر دیگران از عدالت ساقط نشویم، افزود: به‌کار گماردن افراد صالح و کارآمد و بعد نظارت بر حسن عمل آنها جلوه‌ای از عدالت اداری است. همه دستگاه‌ها و به‌ویژه مدیران در این زمینه نقش محوری و برجسته دارند.

دکتر رئیسی با اشاره به اهمیت مدیریت کارآمد در اجرای عدالت اظهار داشت: درست است که اعتبارات و امکانات برای انجام امور لازم است، اما اگر مدیریت عادل و توانمندی بر سر کار نباشد، این امکانات و اعتبارات نیز به شکل صحیح مورد استفاده قرار نگرفته و مشکلات رفع نمی‌شوند.

رئیس جمهور در ادامه ظرفیت‌های متنوع و فراوان چهارمحال و بختیاری را در برابر مشکلات و برخی توسعه‌نیافتگی‌ها مورد اشاره قرار داد و گفت: به‌کارگیری شایسته این ظرفیت‌ها برای رفع نیازهای مردم وظیفه همه ما و جلوه‌ای از اجرای عدالت است. استفاده صحیح از این ظرفیت‌ها اقدام و تلاش شما مدیران را می‌طلبد، همانگونه که با تلاش شما مصوبات سفر اول دولت مردمی به این استان در حد قابل قبولی اجرایی شده است و با همت شما گام‌های بلندتری نیز در مسیر توسعه استان می‌توان برداشت.

دکتر رئیسی با بیان اینکه همه ما در روز حساب به نسبت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های در اختیارمان مورد سوال قرار می‌گیریم و نه صرفا بر اساس آنچه انجام داده‌ایم، خاطرنشان کرد: همه تلاش خود را با جدیت برای بهره‌گیری از ظرفیت‌ها در راستای رفع مشکلات مردم به‌کار بگیرید و در این مسیر از فضاسازی‌ها و جوسازی‌های عده‌ای که ممکن است از این روش کار کردن شما خوش‌شان نیاید نهراسید؛ یک مدیر مسئولیت‌شناس تمام توجه خود را صرف عمل به مسئولیت‌هایش می‌کند نه اینکه تحت تاثیر فضاسازی‌ها قرار گیرد.

دکتر رئیسی با بیان اینکه کارها و اقدامات را باید در زمان خودش انجام داد، گفت: عده‌ای گفتند اجرای برخی از پروژه‌ها و اقدامات در استان ظرف دو سال اخیر بیشتر شبیه معجزه بوده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید هویت فرهنگی استان چهارمحال بختیاری و منطقه زاگرس‌نشینان را حفظ کنیم، گفت: در این زمینه پیشنهاد استاندار محترم برای تشکیل یک ستادی برای چند استان زاگرس‌نشین و حل مسائلی همچون بیکاری در این چارچوب راهکاری خوبی است.

دکتر رئیسی با بیان اینکه زمینه‌های بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در چهارمحال بختیاری وجود دارد، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاری به خوبی انجام شود آسیب‌های اجتماعی کمتری رخ می‌دهد چراکه هر چقدر بی‌عدالتی و فقر کم شود ما شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

رئیس‌جمهور یکی از مشکلات اداری در کشور را ملاحظه کاری و رودربایستی‌ دانست و گفت: بدون رودربایستی‌ باید عدالت را محقق و رضایت مردم را تامین کرد. مسئولین باید اعتماد مردم را افزایش دهند و اعتماد نیز با سخنرانی افزایش نمی‌یابد بلکه باید در میدان اعتماد مردم را بیشتر کنیم.

دکتر رئیسی با تاکید بر اینکه باید کارها را با روحیه جهادی دنبال کنیم، گفت: خواسته من از مدیران استان چهارمحال بختیاری این است که کارها و مصوبات دور دوم سفر به استان چهارمحال بختیاری را به صورت جدی تا حصول نتیجه پیگیری کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا