آخرین خبرکرمانشاهکرمانشاه

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه:
۶ داوطلب برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در استان کرمانشاه ثبت‌نام کردند

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به اتمام مهلت یک هفته‌ای ثبت نام ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز گذشته، گفت: ۶ داوطلب برای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در استان ثبت نام کردند.

به گزارش ماد به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ «علی شعبانی» روز یکشنبه توضیح داد که در مرحله بعدی، صلاحیت داوطلبان توسط شورای نگهبان بررسی و نتایج آن به داوطلبان اطلاع رسانی می شود.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ۲ کرسی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه همچنین با اشاره به آخرین روند بررسی صلاحیت داوطلبین دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در کرمانشاه، اظهار کرد: پس از انجام مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام قطعی داوطلبین انتخابات مجلس در استان، کار بررسی صلاحیت ها در هیات‌های اجرایی انجام شد.

وی افزود: بررسی صلاحیت ها شامل انجام استعلامات از نهادهای پنج گانه و تحقیقات محلی بود که در شش حوزه انتخابیه استان انجام شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: از ۵۶۱ داوطلب ثبت نام شده در مرحله نهایی، سه نفر حین بررسی تایید صلاحیت‌ها انصراف دادند، صلاحیت ۲۴۶ نفر توسط هیات‌های اجرایی مورد تایید قرار گرفت، صلاحیت ۲۰۱ نفر تایید نشد و صلاحیت ۱۱۱ نفر هم احراز نگردید.

وی در ادامه به تشریح وضعیت تایید صلاحیت داوطلبان هر کدام از هشت حوزه انتخابیه استان پرداخت و افزود: در حوزه انتخابیه اسلام آبادغرب و دالاهو ۷۱ داوطلب برای یک کرسی مجلس ثبت نام کرده بودند که ۴۷ نفر از آنها تایید شدند، ۲۱ نفر مورد تایید قرار نگرفتند و صلاحیت سه نفر هم احراز نشد.

شعبانی ادامه داد: در حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب هم ۵۸ داوطلب برای یک کرسی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که یک نفر از آنها حین بررسی صلاحیت ها انصراف داد، ۳۹ نفر تایید شدند، ۱۳ نفر مورد تایید قرار نگرفتند و صلاحیت پنج نفر هم احراز نشد.

وی اضافه کرد: در حوزه انتخابیه پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی و جوانرود هم ۵۱ نفر برای یک کرسی ثبت نام کردند که یک نفر حین بررسی صلاحیت ها انصراف داد، ۴۰ نفر تایید شدند، هشت نفر مورد تایید قرار نگرفتند و ۲ نفر هم صلاحیتشان احراز نشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه به ثبت نام ۴۵ نفر در حوزه انتخابی سنقر و کلیایی برای یک کرسی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: از این تعداد صلاحیت ۳۰ نفر مورد تایید قرار گرفت، صلاحیت سه نفر مورد تایید قرار نگرفت و صلاحیت ۱۲ نفر هم احراز نشد.

وی در ادامه گفت: در حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه هم ۴۷ نفر برای یک کرسی در مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که یک نفر حین بررسی صلاحیت ها انصراف داد، ۳۰ نفر تایید صلاحیت شدند و ۱۶ نفر تایید صلاحیت نشدند. در این حوزه انتخابیه داوطلب عدم احراز صلاحیت شده نداشتیم.

شعبانی در ادامه در خصوص داوطلبین حوزه انتخابیه کرمانشاه هم گفت: برای این حوزه انتخابیه ۲۸۹ داوطلب برای سه کرسی مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده بودند که ۶۰ نفر از این تعداد مورد تایید قرار گرفتند. ۱۴۰ نفر تایید صلاحیت نشدند و ۸۹ نفر هم عدم احرار صلاحیت شدند.

وی در ادامه اعلام کرد: طی روزهای ۱۹ و ۲۰ آبان هیات اجرایی مراتب احراز یا رد صلاحیت را به صورت کتبی به داوطلبین اعلام کردند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه افزود: داوطلبین که صلاحیتشان مورد تایید قرار نگرفته و یا احراز صلاحیت نشده اند، می توانند طی روزهای ۲۱ تا ۲۴ آبان از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر با مراجعه به سامانه ستاد انتخابات، در بخش میز خدمت شورای نگهبان اعتراض خود را اعلام کنند.

وی گفت: این بخش از فرآیند انتخابات هم کاملا غیرحضوری خواهد بود.

شعبانی افزود: هیات های نظارت استانی در صورتی که صلاحیت فردی را تایید کنند، در ادامه فرآیندهای انتخابات حضور خواهد داشت.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان است و هشت کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی دارد.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند ماه برگزار می شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا