اخبار استان هااقتصادی

بیجار صاحب کارخانه دارو سازی می شود

معاون اقتصادی استاندار کردستان از احداث کارخانه داروسازی در شهرستان بیجار خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری ماد _ علی نوری در چهاردهمین کارگروه رفع موانع تولید استان کردستان که در محل سالن اجتماعات شهدای گمنام فرمانداری بیجار برگزار شد، با تاکید بر لزوم مطالعه و انجام کار فنی طرح‌های گردشگری بیجار، بیان داشت: اگر اداره میراث فرهنگی این  شهرستان بتواند مشکلات پیش‌روی خود را رفع کند ما نیز حمایت لازم را انجام خواهیم داد که در این راستا باید کار مطالعه شده و فنی باشد چرا که در حوزه گردشگری یا نباید کاری آغاز شود و یا اینکه باید در ادامه به صورت اصولی و درست به طور کامل انجام شود.

وی با بیان اینکه جلسات کارگروه رفع موانع تولید تاکنون 340مصوبه در بر داشته است گفت: بیش از 80درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید اجرایی شده است.

معاون اقتصادی استاندار کردستان بااشاره به بازدید از طرح ها و واحدهای دانش بنیان شهرستان بیجار گفت: مسائل و مشکلات واحدهای صنعتی بیجار بررسی شده که امهال و اعطای تسهیلات، با هدف رونق تولید در بیجار انجام می شود.

نوری همچنین از کمبود زمین بعنوان عمده ترین مشکل شهرک صنعتی بیجار یاد کرد و اظهار داشت: مقرر شده یک لکه زمین، توسط شرکت شهرک های صنعتی شناسایی و پیشنهاد داده شود و بررسی های لازم توسط دو اداره آب منطقه ای و محیط زیست صورت پذیرد تا در نهایت در اختیار شهرک صنعتی بیجار قرار گیرد.

وی از حضور هلدینگ های بزرگ(ذیل وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی)در استان کردستان به عنوان برکت دور دوم سفر ریاست جمهور یاد کرد و اظهار داشت: مقرر شده یکی از این هلدینگ ها با عنوان انحصاری تیپیکو نسبت به تاسیس و ساخت کارخانه داروسازی در شهرستان بیجار اقدام کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا