آخرین خبرگردشگری

کشف و ضبط ۳۲ قلم شیء تاریخی متعلق به هزاره اول و دوم قبل از میلاد در تهران

– فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۳۲ قلم شیء تاریخی متعلق به هزاره اول و دوم قبل از میلاد و دوره اسلامی از قاچاقچیان مسلح در تهران کشف و ضبط شد.

به‌ گزارش ماد ، سردار حسن مهری با اعلام این خبر اظهارداشت: به دنبال انجام اقدامات اطلاعاتی مبنی بر خرید و فروش مقادیری اشیای عتیقه در منطقه یوسف آباد شهر تهران، پس از احراز صحت خبر، موضوع بلافاصله در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت با تشکیل تیم زبده و با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر مراجعه و در بازرسی از قاچاقچیان تعداد ۳۲ قلم شی‌ء تاریخی شامل گردنبند، گوشواره، سرنیزه و … از جنس طلا ، نقره و مفرغ و ۱۴ قلم شیء بدل را کشف و ضبط کردند.

کشف و ضبط ۳۲ قلم شیء تاریخی متعلق به هزاره اول و دوم قبل از میلاد در تهران

سردار مهری بیان کرد: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث‌ فرهنگی اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آنها، هزاره اول و دوم قبل از میلاد و اسلامی تخمین زده شده است. در همین رابطه سه متهم به همراه یک قبضه سلاح کمری، هشت فشنگ جنگی و دو تیغه خشاب دستگیر و پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی استان تحویل داده شد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌ فرهنگی کشور گفت: تطمیع، وعده‌های دروغین، وسوسه کردن و کشاندن هموطنان به مسیرهای نادرست از طریق ارائه اشیای تقلبی، از شگردهای سوداگران بوده و لازم است از طریق اطلاع‌رسانی درست و آگاهی عمومی، گام مهمی در راستای پیشگیری از جرائم حوزه میراث‌فرهنگی برداشته شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا