آخرین خبراخبار استان ها

ضرورت احیاء و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری

استاندار کردستان با بیان اینکه بیش از یک سوم مساحت شهرها و نیمی از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند بر لزوم تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری ماد _ اسماعیل زارعی کوشا در چهاردهمین جلسه شورای مسکن استان کردستان با بیان اینکه بانک‌های عامل باید در خصوص میزان پرداخت تسهیلات شفاف‌سازی کنند، اظهار کرد: رویکرد ما بعد از تامین زمین که علی رغم مشکلات زیاد تا حدود زیادی مرتفع شده، تسهیلات محور و بانک محور است که مستلزم همت بانک‌ها است.

وی با ذکر اینکه برای تامین زمین فرصت‌های زیادی صرف شد خطاب به بانک‌ها تاکید کرد: در افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات مسکن ملی در کردستان تعلل نکنید و فرصت‌ها را از دست ندهید.

استاندار کردستان با تاکید بر اینکه کارهای ستادی، هماهنگی، کارهای عمرانی، پرداخت تسهیلات و عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن سریع‌تر انجام شود، افزود: ۳۰ درصد تسهیلات طی دو هفته آینده در بانک‌ها باید اجرایی و اطلاع‌رسانی شود.

زارعی کوشا با بیان اینکه بیش از یک سوم مساحت شهرها و نیمی از جمعیت استان در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد زندگی می‌کنند، تسهیل و تسریع در نوسازی بافت‌های فرسوده را ضروری دانست و گفت: بسیاری از محلات در سنندج مصداق بافت فرسوده هستند که هیچ ایمنی ندارند و با وقوع یک حادثه غیر مترقبه با بحران مواجه می‌شویم.

وی برگزاری جلسه اضطراری با حضور دستگاه‌های مربوطه و متولی بافت فرسوده جهت تصمیمات لازم و تمهیدات سریع را برای تعیین تکلیف این بافت‌ها و نوسازی آن مصوب کرد‌.

استاندار کردستان در ادامه، واگذاری اراضی روستایی برای طرح مسکن ملی توسط بنیاد مسکن را اقدامی ارزشمند بیان کرد و گفت: در واگذاری اراضی مازاد دستگاه‌ها به طرح مذکور باید قانون و مقررات اجرا شود.

زارعی کوشا از اخذ مجوز دانشکده داروسازی در کردستان خبرداد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه اراضی مازاد خود باید طرح جامع که قابلیت اجرا و دارای زمانبندی باشد ظرف دو هفته آتی، ارائه دهد.

استاندار کردستان در پایان عنوان کرد: اراضی باغ ژاله نیاز حوزه ورزش است که باید زودتر تعیین تکلیف شود و این ظرفیت در خدمت استعدادیابی، آموزش و قهرمان‌پروری قرار گیرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا