آخرین خبراجتماعیخبر ویژهکرمانشاهکرمانشاه

مدیرکل امور بانوان و خانواده وزارت کشور ؛
توانمندسازی و توجه به استعداد زنان کشور در اولویت دولت است

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور از پایلوت شدن کرمانشاه با مرکزیت شهرستان صحنه برای توانمندسازی زنان خبر داد و گفت: اهمیت توانمندسازی و استعداد یابی بانوان سرپرست خانوار از اهم اقدامات و اولویت های معاونت امور زنان و خانواده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری ماد از کرمانشاه، زینب اختری عصر جمعه _ دهم آذر_در اختتامیه کارگاه آموزشی سه روزه وصال نیکانکه در سرسرای اجتماعات امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را از برنامه‌های دولت مردمی عنوان کرد و افزود: اگر حال مادران جامعه ما خوب باشد، حال دیگر اعضای خانواده هم به تبع آن خوب است.

 

وی ادامه داد: با تاکید وزیر کشور مسائل اجتماعی حوزه زنان اِحصا و در این راستا کارگروه ویژه علمی و عملیاتی بانوان سرپرست خانواده تشکیل شده است.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده وزارت کشور با بیان اینکه تیمی متشکل از بهترین ایده پردازان که از تجربیات لازم برخوردار بودند را در این کارگروه گرد هم آوردیم، تصریح کرد: تاکنون فعالیت‌های گسترده زیادی همچون توانمندسازی اقتصادی زنان در حوزه‌های مختلف اجرا شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات زنان جامعه برای ریاست جمهور را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: حل این مشکلات با مشارکت و کمک مردم در حوزه‌های حقوقی، اقتصادی و اجتماعی در جهت تحکیم خانواده‌ها خواهد بود.

 

اختری با بیان اینکه اثرگذارترین و اثر پذیرترین عنصر سرمایه‌گذاری اجتماعی خانواده است، تاکید کرد: در این وصال نیکان را گردهم آوردیم که حلقه اتصال خانواده‌ها و نهادهای مرتبط با زنان باشند.

 

وی در خاتمه ظرفیت‌های مردمی را برای حل مشکلات اجتماعی، کارآمد دانست و اضافه کرد: وزارت کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی و میاندار می‌تواند تسهیلگر خدمات رسانی به مردم از طریق گروه‌های داوطلب مردمی باشد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا