آخرین خبرانتظامی ، امنیتیکرمانشاهکرمانشاه

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه ؛
جلوگیری از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در محورهای کرمانشاه

سرپرست پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه لازم است رانندگان خودروهای شخصی و عمومی در فصل زمستان زنجیر چرخ همراه داشته باشند، گفت: از تردد خودروهایی که این تجهیزات را نداشته باشند در راه‌های کرمانشاه جلوگیری خواهد شد.

سرهنگ عبدالحسین زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ماد در کرمانشاه اظهار کرد: طرح زمستانی سال ۱۴۰۲ از بیستم آذر آغاز شد و تا بیستم اسفند ادامه خواهد داشت، طی این مدت خودروهای شخصی و عمومی ناوگان حمل بار و مسافر موظف هستند تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ همراه داشته باشند.

 

وی افزود: ممکن است در مبدأ سفر شرایط آب و هوایی مساعد باشد، اما در میانه مسیر وضعیت تغییر کند؛ بنابراین لازم است رانندگان با آمادگی سفر خود را شروع کنند که از الزامات آن همراه داشتن تجهیزات زمستانی و اطلاع از وضعیت جوی مسیر سفر است.

 

سرپرست پلیس راه کرمانشاه خاطرنشان کرد: بر همین اساس برابر مقررات و با هدف افزایش ایمنی سفرهای زمستانی و جلوگیری از ایجاد خطر وسایل نقلیه بدون تجهیزات زمستانی برای دیگران، مقابل پاسگاه‌های پلیس راه و تیم‌های گشتی وجود این تجهیزات کنترل می‌شود و در صورت همراه نداشتن اعمال قانون خواهد شد و اجازه ادامه حرکت داده نمی‌شود.

 

زارع اضافه کرد: در بسیاری از موارد رانندگانی که تجهیزات زمستانی همراه ندارند، هنگام بارش‌ها و لغزنده شدن جاده‌ها علاوه بر اینکه دیگر قادر به ادامه مسیر نیستند موجب اختلال در حرکت، به خطر افتادن ایمنی ترددها و طولانی شدن عملیات راهداری و برف‌روبی می‌شوند.

 

وی از حضور ۱۰۰ تیم عملیاتی اصلی و پشتیبان پلیس راه به صورت محسوس و نامحسوس در گردنه‌ها و جاده‌های برف‌گیر استان به صورت شبانه‌روزی به منظور کنترل ترددها و ارائه خدمات ترافیکی به شهروندان خبر داد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا