آخرین خبرکرمانشاه

استاندار کرمانشاه:
شورای فرهنگ عمومی باید قرارگاهی اداره شود

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم اثربخشی هرچه بیشتر تصمیمات شورای فرهنگ عمومی در جامعه گفت: شورای فرهنگ عمومی استان باید از حالت شورایی خارج شده و به صورت قرارگاهی اداره شود.

به گزارش پایگاه خبری ماد _ محمدطیب صحرایی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کرمانشاه، افزود: اولین گام برای قرارگاه شدن، تعیین «نقشه راه» بر اساس اولویت هاست؛ بنابراین ضروری است در وهله اول اولویت های فرهنگی استان به درستی شناسایی شوند.

وی با اشاره به مصوبه قبلی شورای فرهنگ عمومی مبنی اعلام پنج اولویت فرهنگی استان از دید هر دستگاه اجرایی، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید ۵ اولویت فرهنگی خود را با برگزاری جلسات تخصصی و کارشناسی چند لایه مشخص و هرچه سریعتر به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اعلام کنند.

به گفته صحرایی، این اولویت‌ها در نهایت با برگزاری جلسات عمیق کارشناسی و تخصصی جمع بندی شده و پنج اولویت اصلی فرهنگی استان به شورای فرهنگ عمومی کشور ارسال می شود تا در نقشه و سند مهندسی فرهنگی کشور بکارگیری شود.

وی با بیان اینکه هیچگونه قصوری در این زمینه پذیرفته نیست، یادآور شد: در شناخت فرهنگ و برنامه های فرهنگی کشور، نه باید دچار خوشیفتگی شویم و نه دچار خود کم بینی. در واقع انقلاب اسلامی توان بسیار خوبی را در حوزه فرهنگی ایجاد کرده است اما در عین حال مسائل و موضوعاتی نیز همچنان نیازمند رسیدگی و پیگیری است.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به آسیب ها و خطرات خودتحقیری و کمتر بینی در جامعه بیان داشت: همانطور که خودشیفتگی برای یک فرد و یک جامعه خطرناک است، خودکمتربینی و خودتحقیری هم به همان میزان با خطرات و آسیب های بسیاری همراه است و نیاز است که از آن اجتناب شود.

وی اضافه کرد: قطعا خیالی دیدن اوضاع جامعه توصیه نمی شود، اما در مقابل هم فاجعه بار دیدنِ بی دلیل اوضاع جامعه هم آسیب زا است و اصلا توصیه نمی شود. این میان تنها شیوه درست این است که آرمانی بیندیشیم و واقعی عمل کنیم.

استاندار کرمانشاه گفت: امروز رسالت اصلی و مهمترین جهاد ما دمیدن روح امید در جامعه است، موضوعی که مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای بر آن دارند.

وی تصریح کرد : این امیددهی به توصیه مقام معظم رهبری نباید واهی و خیالی بوده و باید مبتنی بر واقعیت ها و حقایق ناب انقلاب اسلامی باشد.

صحرایی تاکید کرد: قطعا در جامعه مشکلات و آسیب هایی داریم که در هر جامعه دیگری هم وجود دارد، اما نباید تنها روی این آسیب ها و مشکلات تمرکز کرده و از دیدن پیشرفت ها و موفقیت ها غافل شویم و تنها آسیب ها را برای جامعه پررنگ کنیم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: پیشرفت هایی که امروز کشور در تمام حوزه ها داشته بی نظیر است و نباید این اقدامات ارزشمند و این دستاوردها نادیده گرفته شود.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا