آخرین خبرخبر ویژهخبر یکسیاسیسیاسی

رهبر انقلاب:
کم‌کاری دولت در دهه ۹۰ دلیل عدم پیشرفت ما بود

رهبر انقلاب بیان داشتند: بنگاه‌های تولیدی بزرگ کشور در بخش خصوصی رشد چشمگیری داشته‌اند و این رشد چشمگیر از سوی بخش خصوصی بسیار پرمعناست و نشان‌دهنده توانا و قدرتمندی است، چرا که این رشد و پیشرفت و کارهایی که انجام شده در شرایط تحریم اتفاق افتاده، علاوه بر اینکه برخی دوره‌ها در این میان، دوره کم‌کاری دولت بود دهه ۹۰ دهه پیشرفت خوبی برای ما نبود.

به گزارش ماد، حدود یک هزار نفر از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی صبح امروز – سه شنبه دهم بهمن ماه – با حضور در حسینیه امام خمینی (ره) با رهبر انقلاب دیدار کردند.

روایت رهبر انقلاب از نمایشگاه روز گذشته توانمندی‌های تولید داخلی؛ نمونه‌ای از نمایش اقتدار علمی و فناوری کشور

رهبر انقلاب در این دیدار بابیان اینکه نمایشگاهی که دیروز ما توفیق پیدا کردیم دیدیم، نمایشگاه بسیار شوق‌آور و برجسته‌ای بود، عنوان کردند: تصور می‌کنم که میتوانیم این نمایشگاه دیروز را نمونه‌ای از نمایش اقتدار علمی و فناوری کشور معرفی کنیم. ️آن حقیقتی که به طور روشن انسان آن را مشاهده میکند، این است که بنگاههای بخش خصوصی تولیدی کشور ما رشد چشمگیری داشتند.

حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه بهبود فضای کسب و کار را از وظایف دولت برشمردند و بیان کردند: دولت باید موانع را برطرف کند. بنده در سال گذشته در همین جلسه مواردی را به عنوان موانع بهبود فضای کسب و کار ذکر کردم. امسال در این نمایشگاه که با ۴۰ مجموعه از فعالان بخش اقتصادی صحبت کردم، اینها ابراز نارضایتی کردند. این نارضایتی از همان مسائلی بود که پیشتر تذکر داده شده و درخواست موکد داشتم این مسائل دنبال شود.

دهه ۹۰ دهه پیشرفت خوبی برای کشور نبود

ایشان در ادامه بیان داشتند: حقیقتی که به طور روشن انسان مشاهده می‌کند این است که بنگاه‌های تولیدی بزرگ کشور در بخش خصوصی رشد چشمگیری داشته‌اند. این رشد چشمگیر از سوی بخش خصوصی بسیار پرمعناست. این نشان‌دهنده این است که بخش خصوصی توانا و قدرتمندی در کشور وجود دارد. چرا که این رشد و پیشرفت و کارهایی که انجام شده در شرایط تحریم اتفاق افتاده است، علاوه بر اینکه برخی دوره‌ها در این میان، دوره کم‌کاری دولت بوده است. دهه ۹۰ دهه پیشرفت خوبی برای ما نبود. بخش خصوصی ما قادر است کشور را به آنچه مطلوب ما در برنامه پنج ساله هفتم که همان رشد هشت درصد است برساند.

رهبر معظم انقلاب خاطر نشان کردند: نظارت دولت بر بخش خصوصی مطلقا قابل اغماض نیست اما نظارت جدای از دخالت کردن است. دیروز شنیدم در برخی از شرکت‌هایی که دولت و بخش خصوصی شریک هستند، با اینکه سهم دولت زیاد نیست اما مدیریت در اختیار بخش دولتی است. این کار منطق ندارد، باید از همان شیوه‌های قانونی استفاده کنند و مدیریت را به بخش خصوصی بسپارند اما نظارت کنند.

ایشان تصریح کردند: پس از ابلاغ سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، کارهای بی‌قاعده‌ و غلطی انجام گرفت که بر اثر عدم نظارت اتفاق افتاد. هم به منابع ارزی و ریالی ضربه خورد، هم به خود بنگاه‌ها ضربه خورد و در نتیجه به مردم ضربه خورد. نظارت دولت حتمی و لازم است اما آنچه ما نفی می‌کنیم دخالت است.

چند سالی است در این تاریخ دیدار فعالان اقتصادی با رهبر انقلاب برگزار می‌شود. رهبر معظم انقلاب همواره اهتمام ویژه‌ای به امر تولید ملی و حمایت از فعالان اقتصادی داشته‌اند. در همین راستا ایشان دیروز به مدت ۴ ساعت از نمایشگاه توانمندی‌های تولید داخل بازدید کردند.

در این دیدار تعدادی از فعالان در حوزه‌های مختلف از جمله تولیدکنندگان تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی، برق، انرژی‌های تجدیدپذیر، صنایع خودروسازی، معدن، صنایع فلزی، شرکت‌های فعال در فن‌آوری اطلاعات، تولیدکنندگان صنایع غذایی و کشاورزی، تجهیزات پزشکی، صنایع دستی، فعالان صنایع حمل ونقل ریلی، هوایی، دریایی و زمینی، تولیدکنندگان صنایع نساجی، لوازم خانگی حضور دارند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا