هنرهنر

صدای خواننده یار دبستانی من خاموش شد

مدیرعامل بنیاد رودکی با تسلیت درگذشت «جمشید جم» خواننده کشورمان نوشت: جامعه هنری ما به سوگ هنرمندی نشست که مهم‌ترین اثرش، هم مولود انقلاب اسلامی بود و هم روایتی از ظلم‌ستیزی و استبدادستیزی به ثمر نشسته.

به گزارش ماد، محمد اله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد رودکی امروز، پنجشنبه ۱۲ بهمن در پیامی نوشت: در آستانه دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، جامعه هنری ما به سوگ هنرمندی نشست که مهم‌ترین اثرش، هم مولود انقلاب اسلامی بود و هم روایتی از ظلم‌ستیزی و استبدادستیزی به ثمر نشسته؛ اثری که «از دل برآمده» و «بر دل نشست».

وی افزود: سرود «یار دبستانی» با صدای زنده یاد جمشید جم، از ممتازترین آثار حماسی تاریخ معاصر ما است که با پیوند خوردن به چندین نسل و تبدیل شدن به خاطره جمعی، ماندگار شد.
علی بخشی‌زاده معاون صدای سازمان صدا و سیما با انتشار پیامی درگذشت جم را تسلیت گفت و افزود: سخت است قلم زدن درباره فقدان هنرمندی از خانواده رادیو؛ صدایی گرم که با ترانه «یار دبستانی من» تا همیشه ماندگار و بر خاطر همگان حک شده‌ است. سردبیر و تهیه‌کننده توانای رادیو که قریب ۵۰ سال همراه این رسانه گرم بود و برنامه‌های فاخر و پرشنونده‌ای را تولید کرد.

وی اضافه کرد: ضایعه درگذشت پیشکسوت و دوست هنرمندم، تهیه‌کننده، گوینده و نویسنده خوش قلم، مرحوم استاد جمشید جم موجب اندوه و تأثر خاطر اهالی رادیو شد. اینجانب، فقدان اندوه‌بار استاد خوش قریحه، جمشید جم را به جامعه فرهنگی ایران به ویژه هنرمندان و همکاران و خانواده محترم آن مرحوم، تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان، رحمت و مغفرت الهی، و برای بازماندگان صبر و سلامت مسئلت دارم.
جمشید جم خواننده باسابقه و مطرح موسیقی کشور چهارشنبه شب -۱۱ بهمن ۱۴۰۲- در منزل خود درگذشت. «یار دبستانی من»، مهمترین کار این خواننده محسوب می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا