آخرین خبرکشاورزی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اعلام کرد:
حضور ۱۱ کشور در نمایشگاه گردشگری تهران

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد(UN TOURISM) به تهران می‌آید، گفت: نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری از یازده کشور در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران حضور خواهند داشت.

به گزارش ماد ، علی اصغر شالبافیان روز سه‌شنبه – ۱۷ بهمن ماه- در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران که در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته که از بزرگترین رویدادهای نمایشگاه‌ی کشور است، ۲۳ تا ۲۶ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی و در ۲۰ سالن و ۶۰ هزار مترمربع و با ۹۸۲ غرفه در ۳۰ هزار مترمربع غرفه‌سازی شده، برگزار می‌شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: ۹ سالن این نمایشگاه به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه گردشگری، یک سالن با حضور مشارکت‌کنندگان خارجی و یک سالن برای گردشگری سلامت در نظر گرفته شده است، غرفه‌های استانی با موضوع مختص خود جاذبه‌ها و ظرفیت های گردشگری و فرهنگی خود را معرفی می‌کنند.

شالبافیان افزود: ۹ سالن از نمایشگاه توسط اداره میراث فرهنگی استان‌ها برپا می‌شود ۹ سالن هم توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود و وزارتخانه به صورت مستقیم هزینه‌ای برای برگزاری نمایشگاه نمی‌کند کمک هزینه‌ای به استان‌ها می‌دهد اما استان‌ها بیشترین هزینه را برای غرفه‌های خودشان می‌دهند.

ارائه ۶۰۰بسته و ۱۵۰۰ فرصت گردشگری در نمایشگاه

وی گفت: حضور گروه‌های آیینی یکی از ویژگی‌های دیگر نمایشگاه گردشگری تهران است، بخش گردشگری خوراک به صورت ویژه دیده شده است. یکی از جلوه‌های نمایشگاه امسال حوزه سرمایه گذاری است. در چند روز نمایشگاه ۶۰۰ بسته سرمایه‌گذاری در کنار ۱۵۰۰ فرصت سرمایه گذاری با مشارکت معاونان استانداری ها ارائه می شود.

شالبافیان تصریح کرد: نمایندگان و فعالان صنعت گردشگری از کشورهای روسیه، ترکیه، مالزی، اندونزی، تایلند، ازبکستان، ویتنام، تاجیکستان، زیمباوه، تانزانیا و سریلانکا در این دوره از نمایشگاه پاویون اختصاصی دارند. همچنین ۶۹ دفتر خدمات مسافرتی خارجی به غیر از دفاتری که غرفه دارند؛ اعلام حضور کردند که بیشتر از شهرهای کازان و سن‌پترزبورگ روسیه هستند؛ همچنین برای شرکت کنندگان خارجی فضاهای مذاکرات همکاری تجاری دو و چند جانبه مهیا شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: در نمایشگاه امسال بازدیدکنندگانی از کشورهای مالزی، اندونزی، عراق و تونس هم خواهیم داشت، همچنین زوراب پولولیکاشویلی دبیرکل سازمان گردشگری ملل متحد (UN TOURISM) و هیات همراه، دبیر کل سازمان اکو و سازمان همکاری های اسلامی و رئیس کمیته گردشگری ازبکستان به نمایشگاه گردشگری تهران می‌آیند.

وی گفت: در این دوره از نمایشگاه، میزهای گردشگری موضوعی، بوم‌گردی‌ها، دوره‌های آموزشی برگزار می شود؛ دانشجویان بیش از ۲۰ دانشگاه که رشته گردشگری در آنها تدریس می شود، در این برنامه حضور دارند. در نمایشگاه، رویدادهای جانبی متعددی از جمله نشست با معاونت‌های عمرانی و روسای شوراهای شهرها برگزار می‌شود. همچنین نشست شهرداران سه شنبه ۲۴ بهمن درحاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد.میزگردها و دوره های آموزشی نیز یکی از اصلی ترین بخش های نمایشگاه است.

نشست سفرای کشورهای اسلامی در یزد

شالبافیان اضافه کرد: همچنین نشست سفرای کشورهای اسلامی در روز پنجشنبه ۲۶ بهمن به میزبانی یزد برگزار می‌شود. در همین حال جشنواره شخصیت‌های گردشگری، نشست گردشگری خوراک، نشست و همایش بین‌المللی گردشگری، نشست گردشگری سبز به مدت سه روز و … از مهمترین رویدادهای جانبی نمایشگاه است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: یکی از موضوعات مهم دیگر که باید به آن توجه کرد، همکاری بانک‌های عامل با سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است. در این نمایشگاه شاهد آمادگی بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به پروژه‌های گردشگری خواهیم بود. در این دوره بانک‌های عامل در نمایشگاه حضور خواهند داشت و مسائل و مشکلات و موانع پیش روی سرمایه‌گذاران را در محل برطرف خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: یکی از برنامه‌هایی که به صورت جدی دنبال می‌کنیم دعوت از علاقه‌مندان به حوزه گردشگری و معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور است؛ نمایشگاه‌هایی که در تمام دنیا برگزار می‌شود محفل آشنایی علاقه‌مندان و فعالان این حوزه است‌. از این رو به دنبال ایجاد این فرصت و ایجاد هم‌افزایی هستیم. تمرکز ما روی تنوع محصولات گردشگری است. در این باره تاکید بسیار زیادی داریم و خوشبختانه کارهای خوبی انجام شده است.

سفر ۲۰ فعال مجازی پرببینده خارجی به ایران برای تولید محتوا

شالبافیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود و در پاسخ به سوالی درباره رایگان شدن بازدید راهنمایان گردشگری نیز گفت: مجری نمایشگاه در این نشست خبری حضور دارد و این موضوع را بررسی خواهد کرد. با این حال خوشبختانه ۵۰ درصد تخفیف برای غرفه‌داران در نظر گرفته شده است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهگ ادامه داد: نمایشگاه‌ها نشانه‌ای برای افزایش عزم برای جذب گردشگر و رونق گردشگری است. از برخی از کشورها اینفلوئنسر دعوت کردیم و در این نمایشگاه ۲۰ فعال مجازی پرببینده (اینفلوئنسر) حضور خواهند داشت. همچنین وزارت امور خارجه در معرفی و اطلاع‌رسانی این نمایشگاه و نیز تولید محتوا با ما همکاری داشته و باعث شده که این نمایشگاه در کشورهای هدف ما معرفی شود. در همین حال با توجه به لغو روادید با تعداد زیادی از کشورها، از برخی از آنها در این نمایشگاه غرفه داریم.

شالبافیان در پاسخ به سوالی درباره انتخاب مجری نمایشگاه نیز گفت: مجری نمایشگاه گردشگری مانند صدها نمایشگاه‌هی که سازمان توسعه و تجارت برگزار می‌کند از نظر صلاحیت‌های عمومی و فنی در یک چارچوب و اختیارات و زمان‌بندی توسط سازمان توسعه و تجارت انتخاب و اعلام می‌شود همان طور که مجری این نمایشگاه هم قبل از دولت سیزدهم انتخاب و اعلام شده است.

وی افزود: ما در محل برگزاری نمایشگاه دو مجری داریم نمایشگاه چوب و خوراک و نمایشگاه‌های دیگر سازمان توسعه تجارت هم همین فرآیند را دارند. این ذهنیت که مجری توسط وزارت میراث‌فرهنگی انتخاب می‌شود درست نیست.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا