آخرین خبرآذربایجان شرقی

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی :
تامین مسکن مردم با کت و شلوار ممکن نیست

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تامین مسکن مردم با کت و شلوار و پشت میزنشینی ممکن نیست، گفت: مدیران حوزه مسکن باید به صورت میدانی وارد گود شوند.

به گزارش ماد _ مالک رحمتی در شورای عالی مسکن که به شکل وبیناری و با حضور رییس جمهور برگزار شد، بر لزوم نهادینه شدن اهمیت مسکن برای همه اعضای این شورای تاکید کرد و اظهار داشت: باید توجه کنیم قسمت عمده ای از درآمد خانوارها صرف مسکن، اعم از خرید و اجاره می شود.

وی ادامه داد: مدیران استانی باید این نکته را درک کنند که  اگر دنبال آرامش و رفاه جامعه هستیم، عنصر اصلی در تحقق آن، تسهیل فرآیند تامین مسکن مردم عزیز است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه صاحبخانه کردن مردم و لو با تسهیلات بانکی، کمک بزرگی به بهبود معیشت آنان است، تصریح کرد: جلسه بعدی شورای مسکن استان در شهر جدید سهند به عنوان بستر اصلی اجرای طرح نهضت ملی مسکن  برگزار خواهد شد.

رحمتی اضافه کرد: در استان هیچ جلسه ای مهم تر از مسکن نداریم و نمی پذیریم که غیر از شخص مدیرکل نهاد مربوطه، کس دیگری در آن حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای افتتاح طرح در افق سال ۱۴۰۶ برای ما قابل قبول نیست، خاطر نشان کرد: استاندارد و برنامه زمانبندی شده برای طرح های حوزه مسکن باید توسط اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، تهیه و نظارت شود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه هر طرحی در حوزه مسکن باید برنامه زمانبندی داشته باشد و طبق آن پیش برود، گفت: در موضوع تامین مسکن کارکنان دانشگاه ها نیز باید از ظرفیت خودشان استفاده شود ،ضمن آنکه هر گونه اقدام در حوزه مسکن باید منتج به نتیجه باشد و با برگزاری هر جلسه، با اتخاذ تصمیمات شفاف، یکی دو مشکل این حوزه راهبردی، حل و فصل و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه موضوع جوانی جمعیت نیز بسیار حساس است، گفت: در طراحی مجتمع های مسکونی تحت هر عنوانی، ابتدا باید برای تامین زیرساخت ها امکان سنجی و تدابیر لازم را اتخاذ کرد.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی با بیان اینکه نگاه بلندمدت در حوزه مسکن نیز با رویکرد حداقل ۱۰ ساله اعمال شود، اظهار داشت: در شرایط کنونی، ظرفیت خوبی برای تسریع در طرح های ساخت مسکن از راه پیگیری جدی قانون مولدسازی جهت تامین هزینه های زیرساخت های مورد نیاز موجود است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا