آخرین خبرکرمانشاه

«روز کرمانشاه» در شورای فرهنگ عمومی کشور ثبت شد

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور و رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از ثبت نامگذاری روز پنجم مرداد به نام «روز کرمانشاه» در تقویم رسمی کشور خبر دادند.

به گزارش ماد _  بر اساس اعلام سید مجید امامی و سردار بهمن کارگر، این نامگذاری در نشست امروز سه شنبه شورای فرهنگ عمومی کشور به تایید اعضای شورا رسید و برای ثبت نهایی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.

روز پنجم مرداد سالروز عملیات غرورآفرین «مرصاد» به عنوان برگ پایانی کتاب پرافتخار دفاع مقدس است که صحنه سلحشوری و حماسه‌های متعدد رزمندگان اسلام و دلاورمردان کرمانشاه بوده است.

مردم و مسئولان استان کرمانشاه سالهاست که درخواست ثبت این روز به عنوان «روز کرمانشاه» در تقویم ملی را دارند اما پیگیری‌ها تا امروز به جایی نرسیده بود.

مصوبه امروز شورای فرهنگ عمومی کشور پس از آن صورت گرفت که محمدطیب صحرایی، استاندار کرمانشاه در چند مرحله پیگیر مطالبه مردم استان از مسئولان و نهادهای ملی شد و در آخرین دیدار با دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور که روز ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ انجام شد، از امامی قول گرفت که نامگذاری روز پنجم مرداد به نام «روز کرمانشاه» را با سرعت به سرانجام برساند.

با نامگذاری روز کرمانشاه و پنجم مرداد در تقویم رسمی کشور، علاوه بر اینکه یادمان مرصاد به یک مکان ملی برای حضور و تجمع مسافران و زائران اربعین حسینی تبدیل خواهد شد، یک نقطه مشترک برای برپایی رویدادهای بزرگ فرهنگی و معنوی هم ایجاد می شود که فرصتی ویژه برای بازتاب ملی آنها خواهد بود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا