آخرین خبرکرمانشاه

استاندار کرمانشاه:
نگاه دولت ایران به روابط با عراق راهبردی است

استاندار کرمانشاه در دیدار استاندار سلیمانیه عراق گفت: در دولت ایران یک نگاه راهبردی برای گسترش روابط دوستانه با همسایگان و به طور خاص و ویژه با کشور دوست و برادر عراق وجود دارد و ما در زمینه های متعددی ظرفیت افزایش همکاری با سلیمانیه را داریم

به گزارش ماد _ استاندار کرمانشاه در دیدار با استاندار سلیمانیه عراق در محل استانداری این استان، با بیان اینکه مردم ۲ استان کرمانشاه و اقلیم کردستان عراق قرن ها با هم در برادری، صلح و رفاقت زندگی کرده اند، اظهار داشت: مردم این منطقه علاوه بر اشترک دینی، دارای اشتراک قومی، نژادی، زبانی و همچنین دارای ارتباطات خوب اجتماعی و فرهنگی هستند.

وی با تشریح هدف سفر خود و هیأت همراه استان کرمانشاه به کشورعراق این سفر را در راستای توسعه ارتباطات اجتماعی، فرهنگی، تجاری و اقتصادی بین استان کرمانشاه و اقلیم کردستان بویژه سلیمانیه عراق عنوان کرد.

مقام عالی استان کرمانشاه تصریح کرد: علاوه بر علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با عراق، ما در استان کرمانشاه نیز به طور خاص “با توجه ارتباطات خوب اجتماعی و فرهنگی دو منطقه” تلاش می کنیم که ارتباطات استانی خود را تقویت کنیم و علاوه بر توانمندی هایی که ما در عرصه ملی داریم خوشبختانه توانمندی هایی خوبی هم در خود استان کرمانشاه برای گسترش روابط با استان سلیمانیه عراق و دیگر استان های هم مرز خود داریم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه “استان کرمانشاه” مملو از ظرفیت ها و فرصت های بسیار خوبی برای توسعه روابط با استان های هم مرز خود در کشور عراق است، ادامه داد: ما در استان کرمانشاه علاوه بر ظرفیت خوب ترانزیتی که برای ارتباط داریم یکی از قطب های کشاورزی در کشور ایران نیز هستیم.

وی بیان داشت: استان کرمانشاه در تولیدات راهبردی کشاورزی مانند گندم، جو، ذرت، نخود، چغندرقند و دانه های روغنی دارای رتبه های اول تا چهارم کشوری است.

صحرایی اظهار داشت: همچنین بیش از 120میلیون تن تولید صنعتی، بیش از 5 میلیون تن کشاورزی و بیش از 20 میلیون تن تولید معدنی داریم و یکی از ظرفیت های بسیار خوب در استان کرمانشاه، ظرفیت گردشگری و بهداشت و درمان است.

وی همچنین با بیان اینکه استان کرمانشاه دارای بیمارستان های مجهز و جدید و پزشکان حاذق و خوب در منطقه است، گفت: در حال حاضر پذیرای برادران و خواهران عراقی خود در زمینه تحصیل در دانشگاه های کرمانشاه هستیم و بیش از 3 هزار دانشجوی عراقی در کرمانشاه مشغول تحصیل هستند.

وی افزود: استان کرمانشاه همچنین دارای ظرفیت های خوب زیست محیطی و میراث فرهنگی می باشد و در این سفر مسئولین استان کرمانشاه هم حضور دارند که می تواند امکان خوبی را برای گفتگوهای کاری با استان سلیمانیه عراق فراهم کند.

استاندار کرمانشاه در پایان از استاندار سلیمانیه برای سفر به کرمانشاه و پیگیری توافقات و گسترش همکاری‌ها دعوت کرد.

صحرایی پیش از دیدار با استاندار سلیمانیه با استاندار و مقامات ارشد استان حلبچه نیز دیدار و توافقاتی برای افزایش همکاری‌ها با این استان انجام داد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا