سلامت

این نوشیدنی ها چربی شکمی را آب می کنند

چند نوشیدنی زیر به شما کمک می کند چربی شکم و پهلوی خود را کاهش دهید.

به گزارش ماد به نقل از سلامت نیوز به نقل از ایت دیس، کاهش وزن در حال حاضر به اندازه کافی سخت است، اما به طور خاص از دست دادن چربی اطراف شکم شما می تواند چالش برانگیزتر باشد. به این دلیل که بیشتر بافت چربی های شکم با چربی های اطراف بدن شما متفاوت است.

بیشتر چربی شکم شما چربی احشایی نامیده می شود که موقعیتی عمیق تر از سایر چربی های بدن دارد و در اطراف اندام های شکمی شما قرار دارد و باعث می شود که این چربی نسبت به سایر چربی های بدن خطرناک تر باشد و می تواند منجر به افزایش خطر مواردی مانند بیماری قلبی یا دیابت شود. خوشبختانه، کارهایی وجود دارد که می توانید برای مدیریت این نوع چربی انجام دهید و حتی چای هایی وجود دارد که با سوزاندن چربی شکم مرتبط هستند.

هیچ نوع غذا یا نوشیدنی ای وجود ندارد که بتواند به تنهایی چربی شکم را شکست دهد، اما برخی از اقلام حاوی ترکیبات، ویتامین ها و مواد مغذی خاصی هستند که تحقیقات نشان داده است می تواند به کاهش چربی شکم به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل کمک کند. به عنوان مثال، می توانید غذاهای حاوی فیبر بیشتری مصرف کنید، زیرا این ماده مغذی است که با کاهش چربی شکم مرتبط اس.

همین امر را می توان در مورد نوشیدن چای برای کاهش چربی شکمی نیز بیان کرد. چای به طور طبیعی حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات گیاهی مختلف است که با مزایای سلامتی مختلفی مرتبط می شود که برخی از آنها به طور خاص به کاهش چربی اطراف معده شما کمک می کنند.

بیشتر بدانید: نوشیدنی هایی که کاهش وزن را ۴ برابر می‌کند

برای کاهش چربی شکم و پهلو چای سبز بنوشید
چای سبز ممکن است یکی از قابل توجه ترین چای ها برای سوزاندن چربی های شکم باشد. بر اساس یک مطالعه اخیر در سال 2022 که در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی منتشر شد، شرکت کنندگانی که مقادیر زیادی چای سبز مصرف کردند (یعنی چهار فنجان یا بیشتر در روز) 44 درصد کمتر از شرکت کنندگانی که چای سبز مصرف کردند، در معرض خطر ابتلا به چاقی شکمی بودند.

یک مطالعه قدیمی‌تر در سال 2008 که در Physiology & Behavior منتشر شد، نشان داد که شرکت‌کنندگان چاق که به طور منظم چای سبز می‌نوشیدند، نسبت به شرکت‌کنندگانی که چای سبز نمی‌نوشیدند، وزن کلی بدن خود را کاهش دادند و مطالعه‌ای در سال 2009 که در مجله تغذیه منتشر شد، نشان داد که مصرف کاتچین‌های چای سبز آنتی‌اکسیدان موجود در برگ‌های چای سبز می‌تواند به کاهش چربی شکمی در صورت همراهی با ورزش کمک کند.

تحقیقات نشان می دهد که بیشتر خواص کاهش وزن آن به دلیل پلی فنول های غنی آن و زیر گروهی از این پلی فنول ها به نام کاتچین است. فراوان ترین کاتچین موجود در چای سبز ECGC است که با تسریع متابولیسم مرتبط می شود.

شما می توانید EGCG را در انواع دیگر چای نیز بیابید، اما چای سبز دارای بالاترین غلظت این ترکیبات گیاهی تقویت کننده متابولیسم است.

برای کاهش چربی شکم و پهلو چای اولانگ بنوشید
یکی دیگر از چای‌هایی که ثابت شده به کاهش چربی‌های شکمی کمک می‌کند، چای اولانگ است.

چای اولانگ از همان برگ‌هایی می‌آید که در آن چای سبز و سیاه یافت می‌شود، اما تا حدی اکسید شده است، در حالی که چای سبز اکسید نشده است و چای سیاه از طریق اکسیداسیون کامل می‌گذرد. اولانگ با خشک کردن برگ ها در زیر نور خورشید تا زمانی که پژمرده و پیچیده شوند به دست می آید.

تحقیقات نشان می دهد که چای اولانگ همچنین حاوی پلی فنول هایی است که با متابولیسم سریع تر و کاهش چربی شکمی مرتبط می شود. یک مطالعه حیوانی منتشر شده در مجله تغذیه نشان داد که پلی فنول های موجود در چای سبز، سیاه و اولانگ همگی توانایی کمک به کاهش بافت چربی احشایی را دارند.

یک مطالعه در سال 2020 در دانشگاه تسوکوبا حتی نشان داد که چای اولانگ تجزیه چربی را حدود 20٪ افزایش می دهد و این کار را در زمانی که شرکت کنندگان در خواب بودند ادامه می دهد.

برای کاهش چربی شکم و پهلو چای سیاه بنوشید
طرفداران چای، چای صبحانه انگلیسی و ارل گری (همه انواع چای سیاه) خوشحال خواهند شد اگر بدانند تحقیقات چای سیاه را با کاهش وزن و کاهش چربی احشایی مرتبط کرده است.

گزارشی در سال 2016 که در مجله Molecules منتشر شد، می گوید که پلی فنول های موجود در چای سیاه دارای خواص ضد چاقی هستند و می توانند به کاهش وزن بدن و چربی احشایی کمک کنند.

شرکت‌کنندگان در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ در Food & Function منتشر شد و به مدت سه ماه هر روز سه فنجان چای سیاه می‌نوشیدند، نسبت به افرادی که چای نمی‌نوشیدند، کاهش وزن و کاهش بیشتری در چربی دور کمر خود مشاهده کردند.

برای کاهش چربی شکم و پهلو چای سفید بنوشید
ما قبلاً به سه نوع از چهار نوع اصلی چای اشاره کردیم: سبز، اولانگ و سیاه. گروه چهارم چای برای کاهش وزن، چای سفید است که به عنوان لطیف ترین و کم فرآوری شده ترین نوع چای شناخته می شود.

نوشیدن چای سفید،مانند نوشیدن چای سبز و اولانگ، برای سرعت بخشیدن به متابولیسم و افزایش اکسیداسیون چربی مفید است که ممکن است به کاهش وزن یا مدیریت کلی کمک کند.

گزارش اخیر سال 2023 منتشر شده در Food Safety & Health همچنین به این نتیجه رسید که نوشیدن چای سفید تأثیر مفیدی بر کاهش وزن و همچنین چربی احشایی به ویژه دارد.

برای کاهش چربی شکم و پهلو چای پوئر بنوشید
یکی از انواع چای سیاه تخمیر شده چینی به نام چای پوئر در چندین مطالعه با کاهش وزن یا کاهش چربی مرتبط شده است.

یک مطالعه در سال 2014 که در Phytotherapy Research منتشر شد، نشان داد که شرکت کنندگان مرد مبتلا به سندرم متابولیک که چای پوئر می نوشیدند، کاهش جزئی در چربی بدن و BMI مشاهده کردند.

مطالعه دیگری از تحقیقات تغذیه نشان داد که عصاره چای پوئر به کاهش وزن بدن، BMI و چربی احشایی در بزرگسالان ژاپنی کمک می کند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا