آخرین خبرکرمانشاه

اولین شرکت – تعاونی کرمانشاه بورسی شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه عنوان کرد: با پیگیری ها و مذاکرات چندماهه استاندار کرمانشاه، شرکت لبنیات «مانیزان» به عنوان اولین شرکت - تعاونی استان وارد بازار دوم بورس اوراق بهادر تهران شد.

به گزارش ماد _ عبدالوحید محمدی افزود: با حمایت های دکتر صحرایی استاندار کرمانشاه و پیگیری های مدیر تالار بورس استان، پذیرش شرکت تعاونی فرآورده های لبنی بهار دالاهو (لبنیات مانیزان) به عنوان اولین شرکت – تعاونی استان در تابلو اصلی بازار دوم بورس اوراق بهادر تهران قطعی شد.

 

وی با تبریک این دستاورد ثروت آفرین به مردم استان و مدیران این کارخانه خصوصی، عنوان کرد: این شرکت پس از انجام شروط پذیرش در بازار بورس درج و به عموم سهامداران عرضه خواهد شد.

 

به گفته معاون استاندار کرمانشاه به دنبال پیگیری‌ها و تلاش‌های مدیران استان و جلساتی که به صورت مستمر با مدیران بورس تهران برگزار شد، در مهر ماه امسال نیز شرکت سوخت سبز زاگرس (بیواتانول کرمانشاه) به عنوان اولین «شرکت – پروژه» وارد بازار سرمایه‌گذاری حرفه‌ای بورس شد و تنها طی ۲ روز بیش از ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه جذب کرد و هم اکنون در حال طی مراحل نهایی جذب حدود ۲۰۰ نفر و راه اندازی اولیه کارخانه برای خروج از رکورد چندین‌ساله است.

 

محمدی یاد آور شد: 21 بهمن ماه امسال نیز پس از ۱۳ سال ناکامی در ورود شرکت‌های اقتصادی استان کرمانشاه به بورس، در نتیجه پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته، «ذوب آهن بیستون» در بورس تهران درج شد. آخرین شرکت اقتصادی استان که موفق به ورود به بازار سرمایه شده بود، شرکت پتروشیمی کرمانشاه بود که حدود ۱۳ سال پیش بورسی شد اما پس از آن دیگر استان کرمانشاه توفیقی در این زمینه نداشت.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا