آخرین خبرگردشگری

حافظیه گوی سبقت را ربود
آثار تاریخی استان فارس پربازدیدتر از همه‌جا

آثار تاریخی استان فارس با ثبت ۱۱۰هزار و ۸۷۷ بازدیدکننده، بیشترین مخاطب را در دومین روز فروردین ۱۴۰۳ ثبت کرد.

به گزارش ماد از اداره کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تا روز دوم فروردین، آثار تاریخی استان‌ فارس با ۱۱۰هزار و ۸۷۷ نفر پرمخاطب‌ترین استان از نظر میزان بازدیدکننده شد. همچنین در میان موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور از لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده، حافظیه با ۳۲هزار و ۹۰۸ مخاطب، رتبه نخست را داراست.

آثار تاریخی استان فارس با ثبت ۱۱۰هزار و ۸۷۷ بازدیدکننده، بیشترین مخاطب را در دومین روز از فروردین ۱۴۰۳ داشته‌اند. ۶۸۹هزار و ۲۱۹ قطعه بلیت برای موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش وزارت میراث فرهنگی در روز دوم فروردین‌ماه جاری فروش رفته و تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۱۷ نیز در این روز از موزه ها و اماکن فرهنگی تاریخی بازدید کردند.

فارس در صدر ، اصفهان و تهران دوم و سوم

بر اساس پایش انجام شده توسط از آمار روز دوم فروردین، استان‌های فارس با ۱۱۰هزار و ۸۷۷ نفر، اصفهان با ۵۴هزار و ۲۶۶ نفر، تهران و موزه‌های ستادی با ۳۷هزار و ۶۵۷ نفر، خوزستان با ۲۰هزار و ۹۰۵ نفر و خراسان رضوی با ۱۸هزار و ۵۴۶ نفر، استان‌های پرمخاطب به لحاظ بیشترین میزان بازدیدکننده هستند.

در میان موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور از لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده هم حافظیه با ۳۲هزار و ۹۰۸ مخاطب، رتبه نخست را داراست. پس از آن پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۴هزار و ۴۷۵ نفر، سعدیه با ۱۸هزار و ۹۰۶ نفر، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با ۱۵هزار و ۴۸۰ نفر، باغ فین با ۱۳هزار و ۲۳۰ نفر، کاخ‌موزه چهلستون با ۱۲هزار و ۵۲۳ نفر، پاسارگاد با ۱۱هزار و ۳۲۷ نفر، عمارت عالی‌قاپو با ۱۱هزار و ۲۴۰ نفر، ارگ کریم‌خانی با ۱۱هزار و ۱۵ نفر و مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با ۱۰هزار و ۵۱۱ نفر، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

سعدآباد پربازدیدترین موزه تهران

در استان تهران، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با تعداد ۱۵هزار و ۴۸۰ نفر بازدیدکننده و تعداد ۶۷هزار و ۲۱۲ بازدید، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با ۱۰هزار و ۵۱۱ نفر بازدیدکننده و ۶۱هزار و ۹۸۸ بازدید، مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران با ۸۰۹۸ نفر بازدیدکننده و ۳۳هزار و ۸۹بازدید، موزه ملی ایران با ۲۴۰۲ نفر بازدید کننده و ۴۸۰۴ بازدید، به ترتیب دارای بیشترین بازدیدکننده و میزان بازدیدها بوده‌اند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا