آخرین خبرکرمانشاهکرمانشاه

افزایش ۶۰۰ درصدی قیمت بلیت ورودی به اماکن گردشگری کرمانشاه

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه در پاسخ به چرایی افزایش یکباره و ۶ برابر شدن نرخ بلیت ورودی به اماکن باستانی و گردشگری استان در تعطیلات نوروز پاسخ دهی به این موضوع را منوط به هماهنگی با وزارتخانه متبوعش اعلام کرد.

به گزارش ماد به نقل از ایرنا ورودی به اماکن تاریخی و باستانی کرمانشاه همچون تاق بستان و بیستون از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۳ از ۵ به ۳۰ هزار تومان افزایش یافت که موجب غافلگیری گردشگران بویژه آن دسته شهروندان کرمانشاه که با مهمانان خود قصد بازدید از جادبه های استان را داشتند؛ شد.

مشاهدات خبرنگاران ایرنا حاکیست برخی اهالی کرمانشاه که میزبان مهمانان خود از دیگر استانها هستند وقتی قصد دیدن آثار باستانی استان را داشتند به یکباره با افزایش ۶ برابری نرخ بلیت غافلگیر شدند و این گرانی قیمت برای آن دسته از افرادی که مهمان زیادی را میزبانی داشتند موجب تحمیل هزینه مضاعف شد.

این گرانی نرخ بلیت در جاذبه های طبیعی کرمانشاه نیز باعث تحمیل هزینه مضاعف به گردشگران شد به عنوان مثال ورودی غار قوری قلعه ۶۴ هزار تومان و هزینه پارکینگ خودرو در این مجموعه ۳۰ هزار تومان است به عبارت دیگر یک خانواده ۵ نفره که همراه دیگری نداشته باشد می‌بایست برای دیدن این جاذبه خدادادی ۵۵۰ هزار تومان هزینه پرداخت کند.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه توضیح درباره گرانی یکباره و جهش ۶۰۰ درصدی نرخ بلیت اماکن دیدنی استان را منوط به هماهنگی با وزارتخانه متبوعش اعلام کرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر گلایه گردشگران از ضعیف بودن استقبال و راهنمایی در ورودی به شهرهای کرمانشاه ضمن رد این موضوع تصریح کرد: راهنمایی گردشگران در سطح مطلوبی انجام می‌شود.

وی همچنین در خصوص آمار ورود گردشگران به استان کرمانشاه گفت: در تاریخ ۲ اسفند هشت هزار نفر از تاق بستان و چهار هزار نفر از مجموعه باستانی بیستون دیدن کردند که حکایت از استقبال گردشگران دارد.

وجود چهار هزار و ۲۰۰ اثر ثبت شده ملی، ۲ اثر ثبت شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و تاق بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق وند، تکایای بیگلربیگی و معاون الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران از جمله برخی آثار باستانی و طبیعی استان کرمانشاه است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا