آخرین خبراجتماعی

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور:
سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز افزایش می‌یابد

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اکنون سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز ۵.۲۸ متر مربع است و قرار است این سرانه در برنامه هفتم به ۶.۱ متر مربع توسعه یابد.

حمیدرضا خان محمدی درباره سرانه فضای آموزشی دانش‌آموزان در کشور اظهار داشت:سند تحول در زیر نظام فضا و تجهیزات سرانه ۸.۳۴ متر مربع برای هر دانش‌آموز را تعیین کرده است یعنی باید در این حوزه کار شود. خشکسالی، چرخش جمعیتی، مهاجرت و ایجاد مشاغل کاذب در حوزه مرزی و در واقع تغییر ترکیب جمعیتی کار را سخت کرده است.

معاون وزیر آموزش پرورش با بیان اینکه مجلس و دولت احکام حمایتی خوبی برای سازمان نوسازی مصوب کرده‌اند، گفت: ۲ دهم از مالیات بر ارزش افزوده برای مدارس نیازمند مقاوم‌سازی و تخریبی مناسب است که در آخرین پیوست تصویب شد که امیدواریم در بودجه سالانه اختصاص یابد.

سرانه فضای آموزشی هر دانش‌آموز افزایش می‌یابد/ساخت هزار کلاس درس در تهران

ساخت هزار کلاس درس در تهران

خان‌محمدی درباره مقاوم سازی مدارس تهران اظهار داشت: در شهر تهران مسئله کمتر است اما در حاشیه کلانشهر تهران مانند پردیس، شهریار، ورامین، پاکدشت، اسلامشهر، شهرری و رباط کریم چالش داریم.

وی افزود: رییس جمهور در سفر خود به این مناطق اعتبار ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای این مناطق مصوب کرد و در تهران سال گذشته هزار کلاس درس تقدیم دانش آموزان شد. با توجه به عدالت و شاخص عدالت در این مناطق برنامه‌ریزی می‌کنیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا