آخرین خبراقتصادیاقتصادیخبر ویژهخبر یک

رئیس اتحادیه طلا و جواهر :
روند کاهشی قیمت سکه و طلا در چند روز آینده ادامه دارد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: با مدیریت بانک مرکزی در نرخ ارز و عرضه شمش و انواع سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران شاهد کاهش قیمت طلا و سکه در روزهای آینده خواهیم بود.

نادر بذرافشان در مورد افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه، اظهار داشت: علت افزایش قیمت انواع سکه و طلا بخشی به دلیل وضعیت ارز داخلی و بازارهای جهانی و بخشی دیگر به خاطر خبرهای سیاسی است.

وی افزود: اکنون تغییر تقاضایی در بازار طلا برای خرید نیست و احتمال افزایش قیمت وجود ندارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به نوسانات کاهشی ۳ تا ۵ درصدی در بازار طلا، گفت: تا چند روز آینده شاهد کاهش قیمت طلا و سکه خواهیم بود و باید ببینیم شرایط بازارهای جهانی و ارز چطور خواهد شد.

وی تاکید کرد: بر اساس شیوه‌نامه نحوه برگزاری حراج حضوری شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، شانزدهمین جلسه حراج شمش طلای استاندارد امروز یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و باید تاثیر این حراج را در بازار دید.

بذرافشان ابراز امیدواری کرد که با کنترل بانک مرکزی در رابطه با نرخ ارز و نظارت بر عرضه شمش و سکه در مرکز مبادله شاهد ثبات و کاهش قیمت در روزهای آینده باشیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: قیمت اونس جهانی امروز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی ۲۳۲۹ دلار ثابت ماند و در بازار داخل نیز قیمت طلا و سکه از روز گذشته به دلیل کاهش نرخ ارز وارد روند کاهشی شده است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا