آخرین خبرایلام

ایلام رتبه سوم ثبت اشتغال و صحت‌سنجی اشتغال کشور را کسب کرد 

استاندار ایلام تعهد اشتغال این استان در سال گذشته را ۸ هزار و ۸۵۹ نفر عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲، ایلام با ثبت ۱۴ هزار و ۸۶۳ اشتغال، رتبه سوم ثبت اشتغال و صحت‌سنجی ( تلفنی، پیامکی و میدانی) کشور را کسب کرد.

به گزارش ماد _ دکتر حسن بهرام‌نیا در نشست شورای اشتغال استان ایلام اظهار کرد:مقام معظم‌رهبری شعار سال ۱۴۰۳ را به عنوان(جهش تولید با مشارکت مردم) نام‌گذاری کردند که برای تحقق این شعار راهبردی همه باید تلاش کنند.

وی افزود: نتیجه تحقق راهبرد مقام معظم‌رهبری بر روی سفره مردم مشخص می‌شود و شعار سال با نگاه و کار جهادی مدیران مصداق می‌یابد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: عملکرد بانک توسعه‌تعاون در بحث جذب تسهیلات رضایت‌بخش نیست و در جلسه بعدی باید گزارشی از نظر پرداخت تسهیلات داشته باشد. هم‌چنین تا پایان هفته، جهاد کشاورزی استان نسبت به معرفی طرح‌ها اقدام کند.

استاندار ایلام با بیان این‌که مدیران روند پیشرفت اخذ مجوزها را رصد کنند، یادآورشد: زمانی که متقاضی برای صدور مجوز و دریافت تسهیلات هر طرح، به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کند باید تمامی شرایط و اخذ مجوزها در یک کتابچه به وی ارایه شود.

وی با اشاره به توفیقات استان در حوزه اقتصادی، گفت: قبل از روی کار آمدن دولت سیزدهم ۴۳۰ واحد نیمه‌فعال داشتیم که از آغاز به کار دولت سیزدهم تا امروز، ۲۳۲ واحد با اشتغال‌زایی ۱۶۲۶ نفر و سرمایه‌گذاری ‌۱۶۳ میلیارد تومان احیا شدند که این موفقیت نشان‌گر همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: طی سه سال گذشته  تعهد اشتغال استان ۲۰ هزار و ۲۹۳ نفر بود که با همکاری اعضای کارگروه اشتغال،  ثبت اشتغال به ۴۱ هزار و ۲۰۱ رسید و استان ایلام در سال ۱۴۰۱ مقام نخست اشتغال را احصا کرد.

وی تعهد اشتغال استان در سال ۱۴۰۲، را ۸ هزار و ۸۵۹ نفر عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲، ۱۴ هزار و ۸۶۳ ثبت اشتغال توسط ۳۴ دستگاه اجرایی انجام شد که ۱۶۷ درصد ثبت اشتغال را نشان می‌دهد و استان ایلام رتبه سوم را در ثبت اشتغال و صحت‌سنجی( تلفنی، پیامکی و میدانی) در کشور کسب کرد.

وی به دیدار کارگزاران نظام با رهبر‌معظم انقلاب اشاره و بیان کرد: در این دیدار معظم‌له بر احیای طرح‌ها تاکید داشتند که برای احیای هر طرح که تقریبا در آستانه افتتاح است نیاز به سرمایه ثابت و سرمایه در گردش بوده که باید بانک‌ها هم‌چون گذشته در این خصوص پای کار بیایند.

دکتر بهرام‌نیا با بیان این‌که اعتبارات نهضت احیا واحدها شناور است و اگر این اعتبارات جذب نشود توسط سایر استان‌ها جذب می‌شود، گفت: تا اواسط اردیبهشت‌ماه سال جاری، اعتبارات نهضت احیا که حدود ۷۱ میلیارد تومان است باید جذب شود.

وی یادآورشد: در دولت سیزدهم در استان طی حدود سه سال گذشته، ۵۰۵ واحد تولیدی، کشاورزی و خدماتی با اشتغال‌زایی ۴ هزار و ۷۳۶ نفر و پرداخت ۷۵۰ میلیارد تومان احیا، ارتقا ظرفیت و یا مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

 

دکتر بهرام‌نیا بیان داشت: در ۱۲ ماه متوالی سال ۱۴۰۲، استان ایلام رتبه اول را در پاسخ‌گویی و صدور مجوزها کسب کرد.

 

استاندار ایلام بیان داشت: برای تبدیل پروانه کسب قدیمی به پروانه کسب جدید، اصناف تا پایان اردیبهشت‌ماه مهلت دارند که ضمن صدور شناسه یکتا، پروانه کسب جدید را دریافت کنند که در غیر این‌صورت، از دریافت تسهیلات و دیگر خدمات عمومی محروم می‌شوند.

 

نماینده عالی دولت در استان ایلام عنوان کرد: در استان برای صدور شناسه یکتا، تاکنون ۵ درصد اصناف اقدام کردند که لازم است رسانه‌ها و صدا و سیما، اطلاع‌رسانی کنند و همه فرمانداران در نشست بعدی گزارشی در این خصوص ارایه دهند. همچنین صنعت و معدن و تجارت و اتاق اصناف نیز در این خصوص اهتمام داشته باشند.

 

وی خاطر نشان کرد: کارگروه اشتغال در شهرستا‌ن‌ها فعال شود و سهم هر شهرستان از اعتبارات تبصره(۱۸) مشخص شود و هر فرماندار باید جواب‌گوی میزان تخصیص و پرداخت تسهیلات تبصره(۱۸) شود و در این صورت اختیارات و وظایف فرمانداران دوچندان می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا