آخرین خبرمرکزی

استاندار مرکزی:
سال گذشته یک هزار میلیارد تومان در روستاهای استان مرکزی هزینه شد

استاندار مرکزی گفت: سال گذشته بالغ بر یک هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در روستاهای استان اجرا شد که از حیث تعداد اجرای پروژه‌های دهیاری‌ها رتبه‌ی دوم کشور را در اختیار داریم.

به گزارش ماد _ فرزاد مخلص‌الائمه در آیین گرامیداشت روز ملی شوراها با بیان اینکه متأسفانه شوراها نیز همچون دولت زبان نارسایی در بیان موفقیت‌ها دارند، اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر یک هزار میلیارد تومان طرح و پروژه توسط شوراها و دهیاری‌ها در روستاهای استان انجام شد که دولت نیز در این امر تسهیل‌گر و یا ناظر بوده است.

 

استاندار مرکزی ادامه داد: استان مرکزی با ۱.۸ درصد جمعیت و مساحت کشور استان پهناوری نیست اما با تلاش‌های صورت گرفته رتبه‌ی دوم تعداد اجرای پروژه‌های دهیاری‌ها و رتبه‌ی اول تعریف پروژه‌های جدید را در اختیار داریم.

 

وی اذعان داشت: سال گذشته همچنین در سطح شهرهای استان بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان در حوزه‌ی عمرانی هزینه شده است.

 

استاندار مرکزی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ دولت بالغ بر ۵ هزار و ۲۴ میلیارد تومان در بخش عمرانی استان هزینه کرد، گفت: این عدد از مجموع بودجه عمرانی استان در ۶ سال ماقبل آن ۶۰ درصد بیشتر است که این مهم مرهون حرکت اقتصادی مثبتی است که در استان شکل گرفت.

 

وی ادامه داد: به اندازه‌ی ۱۰ سال در حوزه‌ی راهداری و به اندازه ۱۴ سال در حوزه عمرانی بخش سلامت استان کار شده و برای اولین بار تعدادی از پروژه‌ها شبانه‌روزی شد و از مدیریت شهری هم خواستیم این حرکت را دنبال کنند.

 

مقام عالی دولت در استان مرکزی خاطرنشان کرد: گفتمان نظام اداری استان مسئله‌محوری نتیجه‌گرا است و برگزاری جلسات موضوعی با شوراهای استان و مدیران ذی‌ربط به منظور بررسی مسائل را پیشنهاد می‌کنیم.

 

وی افزود: هیچ مدیری در استان نباید توقف و تعطیلی داشته باشد و مدیری که با این حجم مطالبات انباشته تعطیلی داشته باشد حتماً خائن به دولت است.

 

استاندار مرکزی با تأکید بر اینکه مدیران استان ملزم به تکریم و صیانت جایگاه شوراها هستند، افزود: هر موفقیت شوراها موفقیت نظام جمهوری اسلامی است

 

مخلص‌الائمه اضافه کرد: امکان پایان دادن به همه پروژه‌ها وجود ندارد لذا با توجه به آنچه به نفع مردم است باید هزینه‌کرد اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اولویت انجام شود.

 

وی با تأکید بر اینکه نهضت ملی مسکن از موضوعات اساسی دولت است، افزود: با حجم مطالبات انباشته در این بخش چالش‌هایی وجود دارد اما شتاب‌بخشی به طرح در اولویت است و ضمن تشکر از شوراها به واسطه‌ی همراهی با این نهضت، همچنان نیازمند هم‌افزایی برای پیشبرد کار هستیم.

 

مخلص‌الائمه تأکید کرد: توجه به مناطق حاشیه‌ای جزو سیاست‌های نظام است و این مناطق به لحاظ آسیب‌های اجتماعی و مسائل کالبدی باید مورد توجه قرار بگیرد.

 

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه در سال پایانی دولت و شوراها قرار داریم، افزود: در سال آخر درگیر حاشیه‌ها نشویم و همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مردم و مسئولین خود را سرگرم مسائل فرعی نکنند.

 

مخلص‌الائمه با تأکید بر لزوم برنامه‌ریزی به منظور بیان دستاوردها و توفیقات، گفت: اطلاع‌رسانی به تنهایی کفایت نمی‌کند و اقدامات باید پیوست تبلیغی داشته باشند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا