آخرین خبر

کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر به ۶.۱ درصد

استاندار بوشهر گفت : در استان بوشهر طی یکسال اخیر، اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال ، تولید و کاهش بیکاری رقم خورده که کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد از مهم‌ترین این توفیقات است.

به گزارش ماد _ احمد محمدی زاده در نشست با مسئولان حوزه اقتصادی استان بوشهر اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام سال ” جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری شده و حوزه اقتصادی نقش موثری در تحقق شعار سال دارد.

وی به توفیقات دولت سیزدهم در حوزه اشتغال و تولید اشاره کرد و افزود: روند مستمر توسعه اشتغال در کشور مبتنی بر زیست بوم ملی اشتغال از موفقیت های اساسی دولت سیزدهم در یکسال اخیر است.

استاندار بوشهر از کاهش ۰/۹ درصدی نرخ بیکاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: نرخ بیکاری در کشور از ۹ درصد در سال ۱۴۰۱ به ۸.۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت که موفقیت بزرگی محسوب می شود.

محمدی زاده با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در بین جوانان و زنان و فارغ التحصیلان دانشگاهی خاطر نشان کرد: میزان اشتغال ناقص در کشور نیز در یکسال اخیر حدود ۱.۳ درصد کاهش یافت.

وی اضافه کرد: اشتغال ایجادی در کشور در سال ۱۴۰۲، بالغ بر ۷۷۵ هزار شغل جدید است.

استاندار بوشهر گفت: سامانه جستجوی شغل در کشور در سال گذشته، راه اندازی و بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در این سامانه ثبت و ۳۱۰ هزار نفر از کارجویان نیز ثبت نام کردند.

محمدی زاده به توسعه مشاغل خانگی در کشور در دولت سیزدهم پرداخت و افزود: ۱۸۰ هزار مجوز مشاغل خانگی در سال گذشته در کشور صادر و بالغ بر ۳۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در این زمینه پرداخت شد.

وی اضافه کرد: ۳۵۹ بازارچه مشاغل خانگی در سطح کشور در یکسال اخیر برپا شده که نقش موثری در بازاریابی کالاهای تولیدی مشاغل خانگی داشته است.

استاندار بوشهر گفت: در استان بوشهر نیز طی یکسال اخیر، اتفاقات ارزشمندی در حوزه اشتغال و تولید و کاهش بیکاری رقم خورده که کاهش نرخ بیکاری به ۶.۱ درصد از مهم‌ترین توفیقات است.

محمدی زاده بیان کرد: طی دو سال اخیر حدود ۶۰ هزار شغل در استان بوشهر ایجاد شده و امسال با رونق فضای کسب و کار و جهش تولید، اشتغال نیز رشد محسوسی خواهد داشت.

وی ابراز داشت: احیای واحدهای راکد و نیمه راکد در استان بوشهر با شتاب بسیار خوبی انجام شده و امیدوارم امسال شاهد احیای تمام واحدهای تولیدی باشیم.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا