اجتماعی

گزارش نماینده تهران از سوخت فوق غیراستاندارد در نیروگاه

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیاتی از بازدیدش از یک نیروگاه مازوت‌‌سوز در اطراف تهران اظهار کرد: این نیروگاه از گازوئیلی استفاده می‌کرد که 120 برابر بیشتر از حد مجاز، مواد آلاینده تولید می‌کند!

به گزارش مادنیوز، سمیه رفیعی ضمن انتشار چند ویدئو درباره بازدید سرزده خود از یک نیروگاه مازوت‌سوز اطراف تهران نوشت: به جهت عمل به وظایف نظارتی مجلس و در راستای رسیدگی به علل آلودگی هوای شهر تهران، از یک منبع آلوده‌کننده هوای تهران بازدید کردم؛ استفاده از سوخت بدون استاندارد در این نیروگاه قابل مشاهده بود؛ نمی‌توانم به صورت صددرصدی بگویم که این نیروگاه از سوخت مازوت استفاده نمی‌کرد.

وی اضافه کرد: سوخت گازوئیل نیروگاه فوق غیراستاندارد بود و 120 برابر از حد مجاز، آلایندگی بیشتری تولید می‌کرد! هجوم این آلاینده‌های سمّی به سمت شهر تهران از علل آلودگی هوا است.

به اعتقاد برخی مسئولان، یکی از مهم‌ترین علتهای آلودگی هوا، استفاده نیروگاه‌ها از سوخت مازوت است؛ مازوت یا نفت سنگین برشی از برج تقطیر نفت خام است که این ماده، ارزانترین سوخت برای کوره‌ها، حمام‌ها، تنورهای نانوایی، موتورهای دیزلی و برخی نیروگاه‌ها نیز محسوب می‌شود.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا