اجتماعیسلامتکرمانشاه

زوج‌های نابارور استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه با اشاره به اینکه زوج‌های نابارور استان زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرند، گفت: درمان این افراد در راستای منویات مقام معظم رهبری، جوان‌سازی و افزایش جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

 

دکترامید قادری : بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و مددجویان شهری کمیته امداد در حالت عادی برای دریافت خدمات ناباروری نیازی به نظام ارجاع ندارند و به راحتی می توانند از این خدمات بهره مند شوند.
وی اظهار داشت: صندوق ها از لحاظ پرداخت خسارت ها از ابتدای سال جاری انجام می شود و اگر مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی در این راستا فعالیت کند صندوق نیز با آن مرکز قرارداد خواهد بست.
مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه تاکید کرد: افراد نابارور برای خرید تجهیزات در این زمینه تا ۹۰ درصد زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارد و تنها ۱۰ درصد هزینه بر عهده زوج نابارور است.
وی اظهار داشت: ثبت نام افراد بیمه سلامت اکنون بدین شکل است که بیمه شده اگر زیرپوشش هیچ بیمه ای نباشد می تواند در طرح بیمه سلامت ثبت نام نماید.
قادری گفت: فرد با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و ارایه مدارک هویتی خود می تواند برای خود و اعضای خانواده ثبت نام نماید و دفترچه بیمه سلامت را دریافت کند.
وی عنوان کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و شیوع بیماری کرونا بیمه شده به صورت غیرحضوری هم می تواند با مراجعه به سامانه غیرحضوری بیمه سلامت ایران به نشانی اینترنتی http://www.bimehsalamatiranian.ir سازمان بیمه سلامت نیز ثبت نام خود را انجام دهد.
مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: اعتباربخشی دفترچه های بیمه سلامت صندوق بیمه روستاییان و عشایر و همچنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تا آخر آذر ماه سال جاری تمدید شده بود و در صندوق کارکنان دولت که شامل ۱۴۰ هزار نفر از کارکنان دولت می شود تا ۳۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به صورت اتوماتیک تمدید شده است.
وی افزود: بیماران خاص از جمله تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، ام اس و کلیوی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که به صورت رایگان به آنها خدمات ارایه می شود.
قادری در پایان گفت: تعداد بیماران خاص زیرپوشش بیمه سلامت استان ۲ هزار و ۳۳۲ نفر بوده که به صورت رایگان داروهای موردنیاز در اختیار آنها قرار می گیرد و اگر داروی تجویز شده که نیاز به تایید باشد بیمار می تواند با تشکیل پرونده در سیستم، داروی موردنظر خود را دریافت نمایند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا