اجتماعی

استقبال مردم از پیامک های حقوقی معاونت اجتماعی قوه قضاییه

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با هدف کاهش ورودی پرونده­های قضایی به دادگستری­ها، پیامک­هایی با محتوای آموزش حقوقی را به تمامی سیم­کارت­های فعال در کشور ارسال می­کند.

 

 به گزارش ماد ، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با توجه به تفاهم‌نامه‌ای که تابستان امسال با وزارت ارتباطات و 3 اپراتور همراه اول، ایرانسل و رایتل منعقد کرد، هر هفته برای سیم‌کارت‌های فعال کشور یک پیام حقوقی ارسال می‌کند. این پیامک‌ها بر اساس نیازمندی‌های حقوقی مردم و با نگاه به فراوانی پرونده­های قضایی در کمیسیونی متشکل از حقوقدان، جامعه­شناس و کارشناس رسانه تولید می­شود.

بازتاب این اقدام معاونت اجتماعی قوه قضاییه تا جایی بوده است که صداوسیما با هدف سنجش نظر مردم در این خصوص، اقدام به تهیه گزارشی از نظرات آنان در سطح شهر نموده است. بازخوردها از نظر مردم در چندماهه گذشته نشان از استقبال بالای شهروندان دارد. ارزیابی مثبت شهروندان و مطالبه آنها برای تداوم این برنامه از مهمترین نکات در بازخورها می­باشد.

 

بر همین اساس، در گزارش  اخبار سراسری پنجشنبه 16 دی شبکه پنج سیما‌، نظر برخی از شهروندان نسبت به ارسال پیامک‌های آگاهی‌بخش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم پخش شد.

 در این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، معاون اول قوه قضائیه درباره این پیامک‌ها گفت: امروز کار معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم آن است که در سراسر کشور تمهیداتی را اتخاذ کند که جرمی صورت نگیرد. یکی از آن مسائل مهم آگاهی دادن به مردم نسبت به اتفاقاتی که میفتد است. مثلا در مورد جرم سرقت، با آگاهی دادن به مردم در مورد روش­های پیشگیری از سرقت می­توان به کاهش این جرم کمک کرد.

یکی از اقدامات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ارتقای دانش حقوقی مردم است. چرا که بررسی­ها و نظرات متخصصان امر نشان می­دهد بسیاری از پرونده­های ورودی به محاکم بر اساس عدم آگاهی حقوقی می­باشد.

 

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا